הבלון הנפוח שהתפוצץ – התביעה המבישה בערכאות שחושפת לעין כל את פרצופו האמיתי של אליעזר ברלנד!
בכתב התביעה שנחשף לראשונה מתגלים פניו האמיתיות של ברלנד "העניו והשפל" * השתלחות בגאוה אין קץ וכאחרון התגרנים שבשוק בחשובי תלמידי החכמים חושפי פשעיו * בכיינות ואומללות מסכנה על הפגיעה במעמדו * ישפטו המאזינים האם לדעת ברלנד בזיון זה יהלום או שמא עילה לזעם והגשת תביעה על פגיעה בכבוד ובשם הטוב?
זה תקופה ארוכה מתנהל קמפיין מאסיבי שאין כדוגמתו, בשירותו של ברלנד. זהו קמפיין ה"ענווה והשפלות", שמשווק באמצעות שלושה קווי תוכן כמה וכמה ספרים עבי כרס ואין ספור חוברות ועלונים, הכל במטרה לתאר את אליעזר ברלנד כעניו שבענוים, אוהב בזיונות מושבע, המוכן להפקיר את כבודו ואת כל אשר לו בעבור שפלותו המופלגת.
המגמה ברורה: כשאין תשובות הגיוניות לפשעים הנוראים שהוא חולל, כשאין שום תירוץ לעקירת יסודי התורה והאמונה, הגו מאמיני ברלנד פטנט חדש שיתרץ הכל, או יותר נכון יחסוך את כל התירוצים, ההסבר לכל מעשי הפשע הנאלחים אחד הוא: "הרב רוצה בזיונות!" נקודה סוף פסוק.
התעמולה המשוכללת שהקימו על כל זרועותיה, פועלת כמובן בשיתוף פעולה מלא עם השחקן הראשי הלא הוא אליעזר ברלנד בעצמו, שדאג להדגיש בכל עת מצוא את עוצמת שפלותו ועד כמה הוא מתבטל לכל אחד ואחד, עד כדי שהוא מוכן לעבור עבירות, ולשלם כסף לאנשים במטרה אחת ויחידה, להביא על עצמו בזיונות גדולים…
הוא סיפר לכולם עד כמה הוא נהנה מהבזיונות שעושים לו, כי כל בזיון זה יהלום, וכל ההכפשות זה ממתקים שהופכים כל פצצת אטום לסוכריה, עד כדי שהוא שוחה כולו בים של יהלומים וממתקים, וממש נהנה ומתמוגג ממעמדו הירוד והמבוזה בציבור החרדי, לאור חשיפת מעלליו.
אם לא די בכך, יצא ברלנד במפגן שפלות שיוכיח לכולם עד היכן מגיעה ענוותו. היה זה לקראת עצרת המחאה האדירה שהתקיימה נגדו, הוא שחרר הקלטה לחסידיו ובה הוא מורה להם מרוב ענווה ושפלות, לעזור לעצרת "בכספים ובמכוניות". אה! איזה צדיק! עכשיו כבר כולם יודעים כמה הוא עניו ושפל ומתבטל לכל אחד…
אבל כבר לימדנו רבי יונתן אייבשיץ זיע"א במשלו הידוע, כי חתול נשאר חתול גם אם הוא אולף בצורה הטובה והמושלמת ביותר. וכיוצא בדבר, ברלנד נשאר ברלנד. וכשעלה לו הדם לראש הוא שכח מכל הצגת הענווה והשפלות, הוא זנח מאחוריו את האטום האיראני ואת מרבצי היהלומים של הבזיונות, ויצא לדרוש את כבודו המושפל כאחרון הגאוותנים, כשהוא מיילל לפני שופט הערכאות בתביעתו על "כבודו מעמדו ושמו הטוב" שנפגע, והוא דורש לקבל פיצוי משדרני קו ברסלב הפוגעים בשמו הטוב, ולהפסיק את השידורים לאלתר.
להלן נקריא כמה ציטוטים מתוך כתב התביעה של ברלנד ה"עניו שבענוים", כשעילת התביעה היא על כך, שבקו ברסלב הביאו הקלטה שלו, בה הוא אומר "אני רשע יותר מכל הרשעים בעולם ועוד לא עשיתי תשובה!", בדברי תביעתו מתכחש ברלנד לדברים אותם אמר לפני מאמיניו ברוב "ענוותנותו", ואף מתועדים בהקלטה המובאת שם, ככל הנראה דברי ה"ענווה והשפלות" נאמרו רק כלפי חסידיו בשביל שיוסיפו להעריץ אותו, אבל להשתמש בזה כדי לגלות את פרצופו האמיתי? היה לא תהיה!
כבר בתחילת כתב התביעה מציג התובע מספר 1 – הלא הוא 'אליעזר ברלנד' – את עצמו כמי ש"אחריו נוהרים המונים מכל גווני החברה הישראלית"… כנראה שתואר מצטנע זה גם הוא חלק מהענווה המפורסמת שלו.
לא עוברים כי אם שורות מעטות בתביעת הדיבה של ברלנד, והנה אנו נוכחים בהתפרצות אופיינית של "שפלות וקבלת בזיונות באהבה"… כשהוא יוצא בהשמצה זולה נגד מוסרי הנפש במערכה – אותם אלה שברלנד בענווה מעושה ביקש ממאמיניו "לעזור להם בכספים ומכוניות" – וכך נכתב בכתב התביעה בסעי' 4: "האחים חשין רודפי השררה והכבוד אשר הינם אכולי קנאה ושנאה עקב יכולותיו מעוררות ההשתאות של התובע מספר 1 להנהיג את קהילתו בהצלחה מסחררת ולסחוף אחריו המונים". פששש איזה מילים, ממש שפלות והתבטלות מעוררים השתאות…
בהמשך תביעתו שוכח ברלנד לגמרי שהוא בכלל ביקש והזמין בזיונות, והוא תובע בחמת זעם מהנתבעים – בעלי הקו – שיתנצלו על הדברים שדיברו נגדו.
וכאן מתחילה ההתבכיינות הלא תאמן של מי שלדברי מאמיניו "מזמין על עצמו בזיונות". כעת, משום מה, הוא תובע באומללות לפצות אותו על כבודו האבוד, כשהוא טוען ואומר: "בכוונה זדונית ומרושעת מנסים הנתבעים בכל דרך ובכל אמצעי, להשפיל ולבזות"… כמו כן מתבכיין הלה במסכנותו הרבה בסעי' 29: "הפרסומים הפוגעניים והמשמיצים פגעו בכבודם במעמדם ובשמם הטוב של התובעים"…
כאשר התביעה מדברת על הנתבעים – המשדרים בקו ברסלב, לא מצא ה"צדיק השפל" ובאי כוחו, איך לתאר אותם כי אם כ"קופים, עושי דברם של חשין", אכן ביטוי מכובד במיוחד ע"י מי שמכונה "צדיק" שמתבטל לגמרי לכל אחד ואחד, ורק חפץ בבזיונות…
איי איי איי אליעזר ברלנד, העניו והמושפל, מה קרה שהפכת פתאום את עורך, עזבת את אליפות העולם בענווה, והנך נלחם על כבודך כחיה פצועה, בחוסר הצלחה משווע? איה הם תיקוני הבזיונות שכ"כ חפשת?
האם כבר בוטל סופית האיום האיראני? האם תמו החמאסניקים והנאצים? אין עוד צורך בתיקונים? או שמא הגעת למסקנה כי הציבור בשנות האלפיים כבר לא קונה את ה'לוקשים' שלך בקלות, ובזכות קו ברסלב הקדוש מבינים כולם כי אין כאן לא צדיק, לא עניו, לא שפל ולא מתקן תיקונים, אבל יש כאן שיקוץ מתועב, אליל בעיני עצמו ומאמיניו, רודה המונים אכזר שאין כמוהו.
כי אכן כן, זה טיבה של האמת, סופה תמיד להתגלות!
לאחר החשיפות הברורות שגילו את קלונך לעין כל, הבנת 'משום מה' כי עכשיו זה לא הזמן לעשות הצגות "ענווה ושפלות", ורצת להציל את מה שנשאר מתדמיתך בעיני אחרוני מאמיניך.
על אף רצונם הטהור של הנתבעים – מנהלי קו ברסלב – סירבת לגשת לדין תורה. קיווית שמה שלא תצליח בדין תורה תצליח בבית המשפט החילוני. אבל אינך יודע שלב מלכים ושרים ביד ה', וברצות ה' גם ליבו של השופט הכופר התהפך נגדך והוא זרק אותך ואת תביעת הכבוד שלך מכל המדריגות!
באדיבות קו ברסלב הקו של חסידות ברסלב שמוביל את המאבק בברלנד שר"י
להיכנס לאתר קו ברסלב "חושפים את האמת על אליעזר ברלנד יום יום" היכנסו כאן