בשו"ת אשר בנחל ח' ל"ז עמוד קנ"ז כותב ר' אליעזר שלמה שיק על אליעזר ברלנד: "ואלו רצים אחר מטורף אחר שאתמול למד בבית ספר תיכוני מעורב בבנים ובנות ועכשיו הוא כבר לא פחות ולא יותר אלא "משיח" בעצמו… מפני שהולך אם פאותיו מפוזרות כשד… ומגלגל את העיניים כלפי מעלה, וקופץ כעז כגדי וצועק כארי… וזה אשר הם אוהבים, ומי שרק מעז לומר אחרת אחת דתו להמית…
עוד כתב הרב שיק בספרו אשר בנחל י"ד קמ"ה עמוד רי"ג ואודות שאמר לך שהרב שלו פתח את שער הציון… כמדומני בשעה שהרב שלו התחיל לחזור בתשובה, זה היה בשנת תשכ"ה, כבר אז נסענו במסירות נפש הכי גדולה לרבנו ז"ל מארצות הברית והכניסו אותנו לבית סוהר לא פעם ולא פעמיים וכ"ו ועאפ"כ נסענו וה' עזרנו שלבסוך נפתחו שערי הציון, ועל כן שאל ימכור לך שטויות והבלים וכ"ו וכ"ו כי מי שאינו בקי בעניין הציון, אותו יכולין להטעות בנקל, וכן אודות בגדי כבודוכ"ו וכ"ו ידוע לנ שרבינו הקפיד מאד לא ללכת עם בגדים קרועים ומכל שכן עם פיאות מופזרות כמו שד ( מכאן גם רואים בבירור שאותו אחד שהרב שיק מזכיר במכתביו שהולך עם פאות מפוזרות כמו שד כוונתו לאותו אחד הידוע שאומר על עצמו שהוא פתח את הדרך לאומן הלו הוא ברלנד הידוע. הערת העורך)
עוד כותב בספר שיחות מוהרא"ש עמוד קכ"ה: והראה לנו כמה פעמים איך שלאחרונה יש מחנה קופים המחקים את פלוני, הוא הולך אם פאות מפוזרות ואם כובע קמוט, וכולם הולכים כך, הוא צועק כמו עגלה ערופה ורוקד כמו עז וכולם צועקים כמו עגלה ערופה וצועקים כמו עיזים, והכל חוכא ואטלולא וליצנות אחת גדולה. בהמשך כותב "שכל בעלי תשובה שהתחילו לילך לאחרונה עם פאות מפוזרות כי מחקים איזה משוגע כי רבינו ז"ל רצה שנלך רק עם פאות תלתלים שקורין גיקרייזעלטע פאות.
עוד כותב הרב שיק בספר שיחות מוהרא"ש אות ציון עמוד רס"ח "כן הדבר אם הקבוצה הזו אשר אנשיה הם בורים וריקים ועבריינים אשר משתלטים עכשיו על ציון רבינו ז"ל, גם סופם יגיע כי בוודאי לא ישתוק רבינו ז"ל עד דבר זה, ומי שמונע את זולתו מלבוא אל רבינו ז"ל, זה סימן שהוא רחוק לגמרי מרבינו ז"ל, ואין לו שום שייכות לרבינו ז"ל, ואף שהוא צועק ונובח ככלב, וקובץ וצוהל כמו שדים ורוחות, הכל הבל ורעות רוח, אם אדם יכול לעכב את זולתו מלהגיע לציון רבינו ז"ל, הוא מושחת בתכלית ההשחתה וזה סימן שהוא איש רע מעללים ולא עובד ה' (השיחה נאמרה בשנים שאנשיו של ברלנד ניסו להשתלט על הציון)
עוד כותב בשו"ת אשר בנחל א' תקמ"ט "אך יען שהשקר עכשיו נתגבר מאד, ומסתובבים אצלנו כל מיני מטורפים וכ"ו וכ"ו, אזי השם רע גדול עלינו מאד מאד, ולכן אנחנו צריכים לעשות כל מיני פעולות שבעולם להוריד את השם רע הזה, ואדרבה אנחנו צריכים להיות דוגמא חיה להראות לכולם שאנחנו לא טיפוסים כאלו שהולכים אם פאות מפוזרות וכ"ו וכ"ו ועם בגדים קרועים וכ"ו וכ"ו שהוא היפוך דעת רבינו ז"ל כי בפירוש גילה לנו רבינו ז"ל שבפאות מונחים סודות גדולים, והעיקר שיהיה פאות געקריילטע (מסולסלות) ובפירוש אמר שיש בזה סוד גדול מאד (חיי מוהר"ן) ולא כמו שחושבים שצריכים ללכת כמו מטורף אם פאות מפוזרים כמו שד… רחמנה לשיזבן, אדרבה רבינו ז"ל רצה מאד שנלך עם פאות שקורים געקרייזלטע (מסולסלות) וכן רבינו ז"ל הקפיד מאד שלא ללכת עם בגדים קרועים בשום פנים ואופן, ועל כן אל תסתכל על אלו שחדשים מקרוב באו, שאינם יודעים בין ימינם לשמאלם.
שיקשיק ואלו רצים אחרישיקשיק נגד ברלנד פאות מפוזרותשיק על ברלנד (1)
מדהים!
למה זה לא פורסם לפני שנים, היה יכול למנוע הרבה דברים….