בפרשתינו כתוב שאמר יעקב אבינו ללבן הארמי "ועתה לכה נכרתה ברית אני ואתה והיה לעד ביני וביניך" (בראשית לא, מד).
מקשה הבן איש חי – הרי ידוע שפירוש המילה ברית היא קשר, שאחד מקשר עצמו עם השני, ומאחר ויעקב אבינו זה סמל לקדושה ולבן הארמי זה סמל לטומאה מה שייך כאן ברית?
מסביר הבן איש חי – שיש עוד סוג ברית, לא ברית של קשר רק ברית של פירוד. יעקב אבינו ששהה כל כך הרבה זמן אצל לבן וסבל יסורים קשים אצלו עד שהוצרך לברוח, כשהם נפגשים לבן מתחיל להגיד לו מה אתה רוצה ממני אני אדם ישר ואתה מקלקל הכל ואתה הפושע, וכשיעקב מתחיל להסביר לו באריכות כל מה שעולל לו, לבן עונה לו מה פשעי וכו', הבנות בנותי, והצאן צאני.. וכשיעקב אבינו רואה שאין הבנה בינו לבין לבן דהיינו שהקדושה לא יכולה להבין את הקליפה והקליפה לא יכולה להבין את הקדושה, זה היה ברית של פירוד.
לכן כמה שננסה להסביר ולבאר את הבעייתיות במעשיו הנבלים של ברלנד, מי ששקוע בתוך הקליפה הזאת לא יוכל להבין אותנו, הקליפה לא מבינה את הקדושה, על מה כל הרעש הם ישאלו.
לכן הנקודה במאבק העצום שהתפתח נגד ברלנד היא ברית של פירוד, ברית שלא מתפללים יחד, ברית שלא נמצאים תחת קורת גג אחת גם אם זה חתונה של קרובים, בדיוק כמו שכתבו גדולי וזקני אנ"ש במכתבם הידוע "אין לנו שום שייכות לאותו האיש ולקהל מאמיניו".