תעתועי ראיה מול המציאות הנוכחית של נחמן וייס חסידו המושבע של אליעזר ברלנד
נביא תחילה את דבריו של נחמן וייס
ולאחר מיכן תגובה קצרה של אחד מהחברים הפעילים
נחמן וויס:
אברם כהן,
אתה בדרך לתביעה, אל תטעה בזה. ולו רק מבחינת החוק היבש של חדירה לרשות הפרט.
אך עם כל הכאב של הרדיפה ועכירת הרוחות מצדכם, אני מוכרח לומר לך שאתם רק מעודדים עוד הוצאה לאור, עוד שיעורי תורה, עוד כנסי ענק, עוד ספרים וכרכים, עוד דיסקים ועלונים – עוד ועוד פרסום שם הצדיק בעולם.
לפניכם בקושי הכירו את האיש הזה. בעקבותיכם נחשפים עוד אלפים ורבבות לאיש הגדול הזה. מכל העולם, מכל החוגים. הם אצים-רצים לראות מי האיש שכך מדברים עליו. הם מגיעים להצצה, בתחילה מסקרנות או ביקורתיות, ו-הופ נחשפים לאיש בעל שיעור קומה שהם לא פגשו מימיהם – ונשארים (!). חסידים, ליטאים, דתיים-לאומיים, וגם חילוניים. אני אישית מכיר שני עיתונאים לא דתיים שבאו בעקבותיכם "לסקר" – ויצאו חסידים מחוזקים של הרב. ויותר מכך – בזכות המפגש שלהם עם הרב, הם החלו לפתוח ספרי רבי נחמן. כל כתבה בתקשורת, כל "לכלוך" מצדכם רק מגביר את הכח הרוחני של הרב ותלמידיו, ורק מביא עוד אנשים להתעניין ברב ולהתקרב אליו.
בזכותכם מתוודעים לרב, מגיעים לראות אותו, ופוגשים איזו אמת שלא ראו מימיהם. רוח ומשנה ועבודת השם של גיבור! של איש חיל! של איש אלוקים! כזה שלא ראו בשום מקום אחר. בדיוק אותה דמות של צדיק שרבי נתן מתאר באינספור תורות: אחד על אחד. הם רואים ולא טועים. עם כל המורכבויות והחידות והסתרים והמעלות של האיש הזה – הכל יחד למקשה אחת של דמות נשגבה שאין שני לה. אם רבי נחמן מבטיח צדיק אמת אחד בכל דור, ומיטיב לתאר לפרטי פרטים קווים לדמותו מבלי לדלג על שום פרט ואופי – אולי תציעו לציבור שלכם אלטרנטיבה העונה על כל הפרטים? אתם לא יכולים לקחת את רבי נחמן בערבון מוגבל.
כן ירבה וכן יפרוץ. הנוסחה של "אלוקים מבקש את הנרדף" עובדת ביג טיים. עוד ספר ועוד ספר, עוד כנס ועוד כנס. העולם היהודי מצביע ברגליו. בזכותכם אין ילד בעולם שלא יכיר את הדמות הזאת וימצא איש אשר רוח אלוקים בו, כפי שקורה מיום ליום ומשעה לשעה.
ואתם החולקים, זורעי ההרס, עם כל הרשעות שמצדכם והחיוניות הקלוקלת שאתם מוצאים במלחמה ושפיכת דם – את נתחי הבשר שלכם לא תקבלו גם עוד מאה שנים. הכח והגבורה וההשראה הוא אצל תלמידי הרב – באיפוק שלהם. ביכולת להבליג. דווקא מכח הבחירה שלהם. הם יודעים להשיב, אך בוחרים שלא. איזו גבורה שאין כדוגמתה. הרב, אם כן, המחנך הגדול ביותר בדור הזה: דווקא הציבור שלו, שבתוכם אנשים יודעי ציד ומלחמה, יודעי-גם-יודעי, כאלו שמזמן היו יוצאים בחירוף נפש להגן על כבוד רבם ללא משוא פנים וללא רבב פחד – הנה אלו נמצאים נעלבים ואינם עולבים, מרכיני ראש, מרסני מידות ובעלי שיעור קומה של כובשי יצר אמיתיים.
ואתם, גם אם תמשיכו לתפוש עצמכם בבחינת "יהודה" והאחים, וגם אם תחשיבו עצמכם ללוחמי מלחמת ה' (כיהודה והאחים) – יוסף הנרדף הוא הוא הצדיק. יוסף הוא המשביר. יוסף הוא המושל האמיתי שבלעדיו "לא יזיז איש את ידו ואת רגלו". ויותר מכך – יוסף הוא שטומן את הגביע אצל בנימין. יוסף הוא שמושך בכל החוטים, יוסף הוא שנותן את הכח גם לכם.
היו שלום
ע"כ נחמן וויס
אחד מהפעילים נגד ברלנד:
למרות שנחמן וייס אינו חרדי כיום ומוכיח את ההרס והחורבן בקרב קהילתו של ברלנד בלי כל קשר לפרשייה האחרונה, אתייחס לגופן של דברים ולא לגופו של הדובר.
תענה לי בבקשה, אם אתה לרגע אחד מאמין במה שאתה כותב, אם אנחנו אכן "עוזרים" לפרסום שמו של רבך המתועב וקירוב נפשות לנפשו הטמאה, אז למה אתה דואג וטורח כל כך שנהיה מודעים לכך, למה אתה כל כך מנסה לשכנע אותנו שזה כך, הרי אנחנו עלולים חלילה לקבל את דבריך, ואז תפסיד שירות פרסום טוב ומועיל כל כך לדבריך?
1) ראשית, אפשר בבקשה שמות של העיתונאים החילונים עליהם הוא מדבר, אלו שבאו לסקר ויצאו חסידים מחוזקים כלשונך?
2) אפשר להבין על שום מה האיום לתביעה על חדירה לפרט אם זה רק עוזר להם? הרי כמו שהוא מציין "רק בזכותנו כל העולם מתחיל לדעת על צדיק הדור", אם זה נכון, למה לנסות לגרום לנו להפסיק?
3) אם חסידי ברלנד מבליגים כל כך, למה הם תקפו באלימות את הרבנים ר' משה קרמר, ר"א גודלבסקי, ר' בצלאל גלינסקי, ר' צביקה צוקר, ר' יו"ט חשין ועוד?
4) בוא ניתן לכמה עובדות לבלבל אותם, הקרקס הנודד של ברלנד ולהקתו נתקל בקשיים לכל אורך הדרך, בעלי אולמות מבטלים בזה אחר זה, גבאי בתי כנסיות לא מוכנים לארח רב שיצא קלונו ברבים, וראשי ערים וחברי מועצה לא מוכנים לראות בעירם מישהו שהורשע בעבירות חמורות. שלא נדבר על מצב המורל שלהם, כאשר נוכחים לראות את המשתתפים הקבועים בקרקס ולא קשה לשים לב שהם גם אלו שמתפללים עם ברלנד מידי יום ביומו ואין שם פנים חדשות כדי להעלות את המצב רוח. הרב הוא אותו רב, החסידים הם אותם חסידים ואפילו הסצנות, פחות או יותר חוזרות על עצמן, פה ברלנד מחלק אגרופים, שם הוא מקלל או מפיל כוסות מים וחוזר חלילה, רק המיקום משתנה.
5) האחרון חביב, יש משהו שוייס וחבריו כנראה לא יבינו אי פעם בגלל שהם גדלו אצל ברלנד, גם אם כל מה שהוא מנה נכון (וזה לא נכון), הרי שהיהדות לא נמדדת בהצלחות ובתארים מפוצצים. היא נתפסת ברוזולוציות מאוד דקות של סעיפים והכרעות הלכתיות בשו"ע, לא בבומבסטיות של רעש וצלצולים. אם ברלנד עובר על סעיף בשו"ע הוא כבר לא צדיק, גם אם הוא צם משבת לשבת ועושה התבודדות תוך גלגולי שלג. מנגד, כן אפשר להיות צדיק בלי עבודות וסיגופים שמושכות את העין, ה'זוהר' כבר מגדיר את הצדיק כמי ששומר את הברית וברלנד לצערנו לא שומר בלשון המעטה. לאמיתו של דבר, לא רק שברלנד חוטא אלא גם מחטיא וכלשון עשרות הרבנים שחתמו נגדו.
חזק.
חד וחלק.
קצר ולענין.
קולע למטרה.
ודע מה שתשיב.
יה"ר שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו, ותתבטל קליפת ברלנד מן העולם כליל בב"א.