חסידי ברלנד עשו אתמול למאבק נגד ברלנד את השירות הטוב ביותר:
הראו לכל העיר עד כמה הם מופרעים ומטורפים, העיר ברכפלד מעולם לא שמעה (אולי בפורים) פיצוצים של דינמיות, ניבולי פה וקללות ברמה הירודה ביותר, ולבודדים מתושבי העיר, שבוודאי יעבירו את הדברים הלאה והלאה, לאותם בודדים שנכנסו לבית הכנסת פנימה בין מאות חסידיו אותם ברלנד גורר אחריו מהחומה השלישית לכל מקום כמגן-אנושי כדי למלאות את האולמות אליהם הוא מגיע, אותם בודדים "זכו" לראשונה לשמוע את הגיגיו המטופשים של אותו ברלנד שאולי עד אז היה נראה להם איזה דמות מרתקת, עד שהמפלצת הזאת עם הטלית שהפנים שלה אומרות רק בהמיות וטירוף פותחת את הפה כשמחלב ובזנסון כמעט מתפוצצים ממתח: מה תהיה השטות הבא שהילד המופרע שלהם יוציא מהפה. הבן אדם עמד כארבעים דקות ודיבר שטויות כשגם המוח הכי פרוע לא מצליח לשזור את חוליות השטות לשרשרת עוקבת שלפחות יש בה היגיון פנימי. אלמלא היתה סכנה בדבר, אלמלא היה חשש רציני שנעדרי חוש ביקורת מבין הציבור ייסחפו לאותה כת מטורפת – היינו אנחנו, בקו ברסלב, עומדים ומזמינים יומם ולילה את כל מי שעיניו ואוזניו תקינות, מגיל 3 עד גיל 140 כלשונו האווילית של המתועב, להשתתף כמה שיותר בהופעות הטמטום של ברלנד ולראות בעיניהם ולשמוע באזניהם בדיוק במי ובמה מדובר. ייתכן שהדיון יעבור אז לשאלה הבאה: האם הוא באמת כזה רשע ומרושע מתועב ואפיקורס כמו שזועקים רבני ברסלב, או שהוא סתם אפס מאופס, גורנישט מיט גורנישט, סתם בדיחה מהלכת, אפילו לא ליצן של פורים.
אתמול התקיימה ברוך ה' הפגנה בה הגיעו, תוך התראת-בזק של פחות מ-12 שעות, לראשונה, אברכים צדיקים וקדושים, מוסרי נפש, לעמוד פנים מול פנים מול המפלצת הזו וחיות-הטרף שלה, ולזעוק אל ה' להציל את עם ישראל ממלתעותיו של אותו מתועב ולזעוק למתועב עצמו מול פרצופו: צא טמא! כאשר אנשי המשטרה חששו שהעניינים ייצאו מכלל שליטה הם הורו לפזר את ההפגנה ובשובו בנים חגגו המטומטמים: ניצחנו, ניצחנו! הנה המשטרה מפזרת את ההפגנה ו"צדיק הדור" ניצח! ניצח!…
מה שאותם חסרי מוח לא מבינים זה את אותו מסר חד-משמעי, אותו מסר חותך ונחרץ, שהוא זה שהדהד אתמול מסוף העולם ועד סופו והוא זה שעליו נילחם בחירוף נפש עד טיפת דמינו האחרונה:
אליעזר ברלנד, דימית בנפשך שלאט לאט הדמות שלך תחדור יותר ויותר לציבור, לאט לאט ובשקט בשקט, כך שלאט לאט ובשקט בשקט, ישכחו, יסלחו, העבר יטושטש ותחזור, לאט לאט ובשקט בשקט, לגדולתך. כאילו: "ראשיתך מצער – אחריתך תשגא מאד".
כאן פגישה עם פלוני – שקט וחלחול לתודעה.
שוב ביקור של אלמוני – שקט וחלחול לתודעה.
ולאחר מכן התקדמות, צעד מהוסס, מבחן גבולות הכוח של המתנגדים: הופעה כאן, שיעור שם – שקט וחלחול לתודעה.
ואז, אגירת כוחות לעליית המדריגה הבאה: מחוג בית קטן בפרברי תל אביב להופעה בבתי כנסת, באולמות, ומשם… איצטדיון טדי, בנייני האומה, יד אליהו!
אז שמח לנו לאכזב אותך:
אליעזר ברלנד, לא יקום ולא יהיה!
בכל מקום שבו תדרוך כף רגלך ושבו תנסה לתקוע יתד – כל האזור יתהפך
ברכפלד היא לא בית שמש למודת ההפגנות שרואה כל שני וחמישי ניידות ומה שקרה שם הלילה – לא יישכח מאף אחד מבניה לעולם. אף ילד שנולד בברכפלד לא ראה מעולם מחזות אימים כאלה. יהיו כמות האנשים שהגיעו
להפגין
כמה שרק יהיו ולהוציא לרחובות למעלה ממאה איש תוך שעות ספורות זו הצלחה מסחררת בכל קנה מידה למי שקצת בקי בפעילויות מסוג זה – זה די והותר בשביל שתי מילים חשובות:
להציף לתודעה!
אם חז"ל לימדו אותנו שחלוקת אגוזים ושינוי מיקומה של קערה על השולחן או טיבול במי מלח – גורמים לכל ילד לשאול: מה קורה פה?
הרי שמה שקרה שם אתמול לא השאיר אף ילד, אף ילדה, אף נער, אף נערה, אף אברך, אף עקרת בית, שלא שאלו: מה הם רוצים מ"הרב" ברלנד? למה הם באים למחות ולהפגין? וכשנושא כלשהו מוצף, וה נושא הוא
בעייתי, אז זו ההתחלה ההכרחית בתהליך הבירור שבסופו האמת מזדקפת בכל תוקפהומניסה את כל הצללים
בנוסף: אין אף אחד מתושבי ברכפלד שלא קיבל שיעור ברור וחד-משמעי: בצד הזה של הכביש אומרים תהילים ואברכים עדינים שכאב ויראת שמים על פניהם, ומן הסטרא אחרא (בארמית: הצד השני) של הכביש: הסטרא אחרא – דינמיות, קללות, ניבולי פה, התפרעויות, ופנים שאומרות הכל.
כל זה בלי להתייחס לסיקור התקשורתי המשמעותי והמוביל שהוא לגמרי לטובתנו וכמה מחריד לשמוע שדרן
אחד מבהיר לשני שברלנד זה לא "כל החרדים" כי, החרדים, כמו כל שכבה סוציאלית אחרת, עשויים פלגים פלגים פלגים ולא "מעור אחד".
זאת אומרת שלולא ההפגנה הזו ההנחה הפשוטה היתה שברלנד, על כל תועבותיו, והחרדים, הם היינו הך ושכנגד אותה ברית ברלנד-חרדים מופנים הפגנות "החילונים".
רחמנא ליצלן! רחמנא לשיזבן!
עניין נוסף וחשוב אף יותר:
האירוע אתמול מבהיר לכל הרבנים העומדים על הגדר: אין אופציה כזו (של עמידה על הגדר)!
או שברלנד "צדיק הדור" שבא להציל את הנוער מ"בעיות הטכנולוגיה" ולהפוך את כל עם ישראל ל"בית מקדש של אש שעולה אל השמיים" באופן שאף רב ומשפיע אחר לא מצליח לעשות זאת ולכן זה שווה את כל הבלגן והתוהו ובוהו שמסביב להופעותיו, או שהוא באמת בעייתי ומסוכן ויש לקום ולעשות מעשים בשטח כדי להתגונן מהתפשטות השפעתו. איפה שכל ההשתדלות שלנו להכניס את הרבנים לסיפור לא הצליחו, יבוא ברלנד ויצליח (בעניין זה הוא באמת יכול להגיד "ניצחנו").
הוא שורף לאפר את "האופציה השלישית", את ה"נייטרליות", ומכריח את כל בעלי ההשפעה, רבנים, עיתונאים, להידרש לעניינו לחקור ולברר אז לנקוט עמדה חד-משמעית, לכאן או לכאן. ואם גלגל כזה התחיל להתגלגל – אז ללא כל צל של ספק: שיתקיים דברי רבינו הקדוש ניצחתי ואנצח גמרתי ואגמור