כאשר השבתאים רואים שכלל רבני ברסלב מתכננים שלא להתפלל בקלוייז בעקבות חבית הצואה הלו הוא ברלנד החפץ להגיע ולהפריע לכולם בנוכחותו הבלתי רצוייה
וכאשר הם מבינים שמשמעות הדברים הם הכרזה פומבית גלויה חדה והיסטורית בפני העולם כולו "שאין לנו חלק ונחלה באיש זה ובקהל מאמיניו" ו"להתרחק מאיש זה ומכל מאמיניו" התרחקות והוקעה שרק תעמיק ותישאר לעולם ועד.
מתחילים הם כדרכם ביללות תנין "אוי וי" "ר' מיכל דורפמן" "הקלוייז" "אנשים השקיעו כסף" כשהם לא מתביישים לנפנף בר' מיכל דורפמן שניהל מלחמה גדולה כבר לפני 27 שנה נגד הפעולות של ברלנד להפריע לחסידי ברסלב בענייני הקיבוץ והכל כדי לרדוף את הכבוד והשררה. ומה להם ולר' מיכל, ואינם מתביישים לנפנף בגבאי ומנהלי הקלוייז שנוכחותו של ברלנד היא כקוץ בעיניהם ואינם חפצים כלל בהגעתו וכ"ש בגריפת העלייה לתורה בגסות ובאלימות ונגד רצון הגבאים והממונים..
נקריא את לשון מכתבם של כלל זקני ורבני ברסלב
הרב מיכל דורפמן זצ"ל הרב משה בורשטין זצ"ל הרב נתן צבי קעניג זצ"ל הרב יהשוע העשל פרנקל זצ"ל הרב יצחק גלבך זצ"ל (נכד רבינו) ויבלחט"א הרב יעקב מאיר שכטר שליט"א הרב משה קרמר שליט"א הרב אלעזר מרדכי קעניג שליט"א הרב משה ביננשטוק שליט"א הרב שלמה זלמן חשין שליט"א והרב פנחס פרנקל שליט"א
בו הם מגוללים את מסכת הרדיפות וההצקות הנוראות של ברלנד ומאמיניו לפני 27 שנה במטרה לחבל ולהרוס כל פעולה של רבני וחסידי ברסלב בעניין הנסיעות האש"ל והקלוייז באומן..
במכתב זה רואים את עוצם המלחמה הכבירה שניהלו כלל זקני ורבני ברסלב ובראשם הרב מיכל דורפמן מי שהיה אז יו"ר הועד העולמי דחסידי ברסלב נגד ברלנד וחבר מרעיו שכאז כן היום מפריעים ומציקים לחסידי ברסלב באומן. ואינם בושים להזכיר את שמו של מי שלחם ברבם המתועב בכל עוז ותעצומות.
להלן המכתב
אגרת זעקה ומחאה בענין ראש השנה (1)