הושע נא זועקים הושע נא!
סיכום קצר לעצרות הענק בכל העולם כולו ובבית מדרשנו במאה שערים.
אלפי רבבות חסידי ברסלב בארץ ובחוץ לארץ התאספו היום בעשרות מוקדים בכל מקומות מושבותיהם, לקול קריאתם הזועקת של גדולי רבני אנשי שלומנו שליט"א, לזעוק ולהריע נוכח התקלה הנוראה שחדרה למחננו בדמותו של אליעזר ברלנד שר"י ומאמיניו, מהרסי קדושתה של ברסלב.
תכונה רבה ונרגשת ניכרה היום בקרב קיבוצי חסידי ברסלב, האש העצורה בלבבות נוכח מעללי הנבל ביקשה לפרוץ, ומי כחסידי ברסלב האמונים על כוח התפילה חיכו וציפו ליום הגדול שבו יתלכדו רבבות אנ"ש בכל העולם ליום תפילה כללי.
בהגיע השעה היעודה בכל מקום התמלאו בתי המדרשות דחסידי ברסלב מפה לפה, הנציגים המארגנים בכל מקום לא התכוננו להיענות עצומה שכזאת. הקהל העצום זרם למקומות הכינוסים, גם אנשים שנחשבים בדרך כלל רק אוהדים לברסלב הרגישו חלק ממאבקה של ברסלב על עצם קיומה בקדושה ובטהרה, והגיעו גם הם בהמוניהם להתקשר עם אנ"ש בתפילה הכללית.
בין כלל כינוסי הזעקה בלט בהדרו בית מדרשנו הגדול במאה שערים – השוהל, ועל כך בהודעה הבאה.
בית מדרשנו הגדול במאה שערים – השוהל. חסידי ברסלב המתגוררים בשכונות הסמוכות, נהרו החל מהשעה 5.00 אל השוהל, בתוך זמן קצר התמלא ההיכל הקדוש בהמוני המתפללים.
זעקת ושוועת הסובלת סבלך הדהדה עד הרחובות הסמוכים, התפילה ההמונית שבקעה ממעמקי הלב הלכה והתגברה ובקעה רקיעים.
וכאילו כדי להמחיש את המיצר בו נמצאים חסידי ברסלב, נשמע לפתע קול ענות בחלל בית המדרש. חבורת הברלנדים תאבי האקשן והמכות, התפרצה, בהוראה מגבוה, לעצרת התפילה בשוהל. אך לתדהמתם נתקלו בציבור העצום שהיה שקוע בזעקתו.
בכדי לגרור תשומת לב החלה חבורת הברלנדים לעורר מהומה באמצע העצרת, מה שהוביל להגעת כוחות גדולים של משטרה, אך לבסוף נרגעו התפרצויותיהם מחשש להתגלות קלונם, וחבורת הבריונים נדחקו לצידי בית המדרש, כך לאורך כל העצרת שהתנהלה כסדרה, על אפם ועל חמתם, ואף בתפילת המנחה שאחריה.
לאחר תפילת מנחה אמרו המוני המשתתפים יחדיו את מזמורי התהלים שנקבעו בסדר העצרת, להנצל מפגיעת הרשע המאיים על הכלל בטומאתו, כשהברלנדים עומדים מהצד ובוהים במתפללים בחוסר מעש.
מיד לאחר מכן החל הגאון החסיד רבי אפרים נחמן אנשין במסירת שיעור בליקוטי מוהר"ן כנהוג מקדמת דנא, בדבריו עמד על עניינא דיומא שעל סדר היום כאשר ברסלב סובלת מקליפה שנשתרשה בתוכה, והאריך לעורר על החיזוק במידת היראה הנדרש מול הקליפה הזאת, כדוגמת מורא מקדש אשר הם מחללים ברגל גסה וזה לעומת זה, עלינו להתחזק בכך ובעז"ה נזכה להגאל מכל הקמים עלינו.
הברלנדים שהרגישו כי השיעור מכוון כנגד רבם החלו להתנכל לשיעור, עד שבאמצע השיעור הוצרך ר' אפרים נחמן לזעוק כמה פעמים על אחד השבתאים הידועים שנדחף אליו "אל תפריע את השיעור!!". כמו כן החלו הנערים להתקהל סביבו במשך השיעור אחד מהם אף הניף את תמונת המתועב שיראו כולם בשם מי פועלים את כל הרשעות והאכזריות הזאת. לאכזבתם של הברלנדים אף אחד לא התייחס לתעלוליהם, והשיעור נמשך עד תומו.
הציבור הקדוש נעמד לתפילת ערבית, ובאמצע שמונה עשרה התפרץ המופרע האלים דודו מילר וחבר בריוניו לשוהל בצהלת זאטוטים והפריחו עשרות בלוני הליום לחלל בית המדרש, כשהברלנדים מריעים ומצחקקים בהמוניהם. ומחללים את בית הכנסת ומפריעים את תפילת אנשי שלומנו.
תכף בסיום תפילת ערבית פצח הקהל כולו בשירה אדירה "וכל קרני רשעים אגדע", כשלמעגל מצטרף הגאון החסיד רבי שמעון שפירא שליט"א. והנה כאן התרחש הפלא הגדול! כנופיית הברלנדים שהיו המומים מהשירה האדירה קיימו בעצמם את האמור "מלאך רע בעל כרחו יענה אמן", ונכנסו למעגל הריקודים כשהם מנסים להסתיר את בושתם, כאילו אינם מבינים כי השירה מופנית כנגד רבם המתועב רע המעללים.
המעמד הסתיים בעוד המסר הברור מחלחל אף באוזני אותם ברלנדים, כי לא לעולם חוסן, וקרנו של רבם הרשע יגדע ככל אותם עריצים שסופם היה לדראון עולם.
הציבור הקדוש מתפללי השוהל התפזרו לביתם בזמן שנערי ברלנד ומאמיניו נותרו להשתעשע עם בלוני ההליום בתינוקיות מעוררת רחמים. אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' נזכיר המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד.
בשולי העצרת האדירה בבית מדרשנו הגדול – השוהל, חשוב להדגיש:
כי אינו דומה הגעת אותו טמא ומטמא לשוהל, שאז ידעו מתפללי בית המדרש לקום ולצאת, כדי שלא לשהות תחת כפיפה אתת עם אפיקורס מתועב כזה, שלפי המבואר בשולחן ערוך יש לו דין צואה, ולכאורה ע"פ ההלכה אסור להזכיר דבר שבקדושה לידו. כמו כן יודעים אנ"ש הכשרים לברוח מכל חשש של הענקת לגיטימציה לרשע ותועבותיו, כפי שעשו בתפילות ראש השנה באומן, ובתפילות הימים טובים בתשרי כשהמתועב נעץ רגליו המטונפות באם חלילה ישארו להתפלל עימו.
מאידך בעצרת הזעקה שהתקיימה היום, נשאר המתועב העלוב ספון במלונתו מחששו שלמוע את זעקת הקהל, במקום זאת שלח הפחדן את קהל מאמיניו הפתאים להתפרץ לשוהל. אבל אז, אדרבה, מתפללי השוהל ידעו כי דווקא הם, אותם הנמצאים בשבי הרשע אליהם הזעקה מופנית, הם אשר צריכים לשמוע היטב את מצבם המר ממוות. הם אשר צריכים לראות את כלל אנ"ש היקרים מעתירים בתפילה על פגעו הרע של רבם, אולי ואולי יחדרו אי אלו הרהרו תשובה בליבם.
ואכן לשמחתנו הרבה, לפי הדיווחים המתקבלים במערכת, נצפו לאחר העצרת כמה וכמה מאנשי ברלנד התמימים שניהלו ויכוחים עם יקירי אנ"ש, ומרגע לרגע הלכו והתפכחו וקלטו את מצבם, והוצרכו להודות בגמגום על בעיות קשות אצל רבם. כולנו תקוה כי זרעי היציאה משבי ברלנד הושרשו היום בתוכם.
אנו אין כוחנו אלא בפה, שוועתם של רבבות אלפי חסידי מעלה אנשי הצדיק, בראשות גדוליהם ומאוריהם, תעלה ותתגלגל לפני כסא הכבוד להסיר מעלינו את הרע הזה, ובמהרה נזכה שתמלא הארץ דעה את ה'.