אנו מביאים את ההקלטה הראשונה מתוך סדרת ההקלטות והמסמכים החמורים, זהו שיעור שמסר יהודה אשר גולדבלום חתנו של ברלנד ומחבר הספר אמונת חכמים כהלכתה בחודש תמוז תשעו ביוהנסבורג, ובו הוא אומר שהצדיק חייב לעבור עבירות, וגם אם אתה רואה שהצדיק עובר שמונה מאות פעם על התורה בכל רגע אתה חייב להמשיך להאמין בו, וכן הוא אומר שברלנד כתב את המכתב נגד הספר אמונת חכמים כהלכתה רק בגלל שיצא מכתב של רבני ברסלב נגד הספר והשתמשו בספר לחזק את המחלוקת על ברלנד, אבל באמת הביאו לברלנד את הספר והוא עבר עליו, הנה ההקלטה.
בספר הזה כתוב שמה דברים שזה כמו שבתי צבי, וכתבו שמותר לצדיק לעשות עבירות על פי סודות הקבלה, וכל מיני טעמים על פי סוד, משהו כזה, אני לא זוכר, אמרו לי את הנוסח, אבל הם טעו בכמה דברים פה, בספר לא כתוב שלצדיק מותר לעבור עבירות, כתוב שהוא חייב לעבור עבירות, לא מותר, ושנית, זה לא מחמת סודות הקבלה אלא מחמת שההלכה מחייבת אותו, הם כתבו שמה שרבינו אמר שאסור לזוז מסעיף שולחן ערוך, אסור לזוז מהההלכה, אין דבר כזה שצדיק יכול לעבור על הלכה, אמרנו שההלכה מחייבת את הצדיק לעבור מה שנראה לנו כעבירות, כן, זה מה שכתבנו, הם בכלל לא קראו מה שכתוב בספר, הם חשבו כאילו הצדיק זה איזה מישהו שיש לו תאוה לעשות עבירות כמוהם ובגלל שהוא צדיק מרשים לו, כן? הצדיק זה אחד שאין לו שום ענין לעשות עבירות, כן, הוא ההיפך הגמור מעבירות, בעצם זה מה שכתוב בספר, זה מוסבר עם מקורות והכל.
הבאנו מקורות שחייבים להאמין שכל מה שהצדיק עושה זה על פי ההלכה, אז מה הם עשו עם זה, הם עברו את כל פרק א' שמסביר את כל זה עם מקורות והכל, ודילגו לפרק ט', ושם בפרק ט', ומצאו שמה, שם היה נידון אחר, האם יש הגבלה, יש כאלה שטוענים, נכון, יש קושיות על הצדיק, ואתה צריך להאמין, כמו בתורה נ"ז ורע"ג, אתה בקיא, יש תורה נ"ז שרבינו אומר שאתה רואה את הצדיק עושה נגד התורה אתה חייב להאמין שהוא עושה כן על פי תורה, אז הם רוצים להגיד הכוונה, אם במקום ללכת בצד ימין הוא הולך בצד שמאל, שפעם אחת הוא עשה, ככה הם מנסים להגביל את זה, לצמצם את זה, אז כתבתי שמה, מה כתבתי שמה, שלא יתכן שיש הגבלה על הקושיות שיש על הצדיק, לא בכמות ולא באיכות, זה לא יתכן, למה, כי כתבתי, אם זה היה היתר מיוחד שמתירים לצדיק לעבור עבירות, כאילו הצדיק זה אחד שמחפש היתר לעבור עבירות, בשביל שהוא צדיק נותנים לו פרס תעבור כמה עבירות, אז אם כן מסתבר שזה היה מוגבל, כמה פרס ניתן לו, כמה עבירות, ואולי לא עבירות חמורות, עבירות קלות, וגם כמה, לא הרבה, אבל אצל הצדיק פשוט רצון ה' ממנו שונה מרצון ה' מאיתנו, ומה שאצלנו זה עבירה אצלו זה מצוה, זה מה שכתבתי, דברים אמיתיים, ה' רוצה ממנו דברים אחרים ממה שהוא רוצה מאיתנו, אז ממילא אם זה מצוה, אז למה שיהיה הגבלה, זה לא עבירה, אצלו זה מצוה, ואם זה מצוה אז למה שיהיה הגבלה, יש הגבלה למצות? אז ממילא אין… רציתי לכתוב, רק חשבתי שזה יעזור לי, בין כה זה לא עזר, רציתי לכתוב אפילו אם אתה רואה שהצדיק עובר שמונה מאות פעם על כל התורה כולה בכל רגע, אתה צריך להמשיך להאמין בו, חייב להאמין שזה הכל מצוות ולא עבירות, אבל חשבתי שאני כותב נוסח עדין ומובן,
ביקשו מהרב שיכתוב (מכתב נגד הספר), אמרו לרב שיצא מכתב (של רבני ברסלב) נגד הספר, והם משתמשים בספר לחזק את המחלוקת על הרב, אז הרב כתב מכתב, הרב עכשיו לפני.. שבוע שעבר ביום שלישי מישהו הביא לרב את הספר, ככה דווח לי, שהביאו לרב את הספר, והרב אמר לבזנסון קיבלתי את הספר ואני עובר עליו, משהו כזה, ככה אני שמעתי מבזנסון, או ממישהו ששמע ממנו, אני לא זוכר,