לאחרונה יש כל מיני אנשים שפתאום בוער להם שיש כל מיני אסונות במחנינו והם מסבירים שכל זה מגיע ממחלוקת ושנאה, ומדברים נגד אנשי המערכה בצורה גסה וזולה.
ולכן חשוב להדגיש ולהסביר מה שדברנו כבר אין ספור פעמים, אנחנו לא נלחמים עם בנ"א בגלל סכסוך פרטי, שיש לנו משהו אישי נגדו, מחלוקת בחז"ל מוגדר שיש לבנ"א סכסוך פרטי עם מישהו צריך לוותר, אבל בענין שלוחמים על כבוד שמים מי שקורא לזה מחלוקת הוא אפיקורס לכל דבר, ומי שקורא למלחמה שנלחמים על כבוד שמים בשם מחלוקת כאילו שיש כאן איזה סכסוך פרטי עם מישהו זה אפיקורס. וכל אלו שמדברים נגד מחלוקת כי הם חושבים שפגעו בכבוד שלהם, ומדברים מנקמה אישית, והם אומרים את זה במפורש ובשביל זה מותר לעשות מחלוקת, רק מי שעושה כל העבירות שבתורה עליו אסור לעשות מחלוקת. ומי שגודר פרצות ישראל לא זה נקרא מחלוקת, וגם ידוע שהחפץ חיים היה לוחם גדול בכל העניינים וידוע שהוא הגיע פעם לאיזה עיר ועשה חרם על איזה רב בעייתי וכך נהגו כל גדולי ישראל כשהיו צריכים לגדור פרצות ישראל.
וידוע הסיפור שהיה באומן שהגיע איזה אחד שקרא לעצמו יענקל והיה בעל הדרת פנים והתנהגותו ממש מתאר את מעשי ברלנד, לץ, מחלק צדקות לרוב, ומדבר באופן מוגזם שלישי על עצמו, ורוב הציבור לא הבחין שמדובר בבנ"א בעייתי, ורלו"י נלחם בו ובאותה תקופה נפטר לרלו"י בן, והלץ הזה היה תומך בעובדים בקלויז, ובא אחד מן העובדים ואמר לרלו"י שזה עונש מן השמים בגלל שהוא עושה מחלוקת, ורלו"י לא השגיח על זה ואחרי שנים נודע שמדובר בבן אדם מטונף, ומי שיש לו ספק מה זה מחלוקת צריך לדעת כשבנ"א מונע מפגיעה אישית ובגלל זה הוא מדבר זה נקרא מחלוקת וצריך לוותר ולהתאפק, אבל כשגודרים גדר ואומרים לאנשים שיש כאן בנ"א מסוכן שמביא אנשים למכשולות ולהיזהר לא זה נקרא מחלוקת.