מביך, דוחה ומשעשע: כפי שפרסמנו כבר מספר פעמים, אחד הזייפנים המוכרים ביותר בשובו בנים הוא השבתאי שלמה ויזמן. מדובר בתמהוני ידוע שמגלה מזה שנים אובססיה חולנית לעסוק ללא הרף בענייני קדושה וצניעות באופן פומבי וציבורי ושמציג את עצמו כאיש קדוש ונעלה שאף עומד בראש ארגון קיקיוני לחיזוק הקדושה בקרב הנוער. טרם התקרבותו לברלנד יצאו מתחת ידיו זיופים רבים ושונים, המפורסם מביניהם הוא מכתב בשם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בענייני צניעות שהתברר מיד כזיוף נפשע. לאחר שהתקרב לברלנד החל ויזמן לייצר שלל מכתבים מזוייפים בשם רבנים שונים או זקני אנ"ש זכרונם לברכה שכביכול פונים לברלנד בדברי שבח, משהו בסגנון המדען איינשטיין שמודה לברלנד בן החמש על תרומתו החשאית בפיצוח מבנה האטום או ראש ממשלת בריטניה המודה לברלנד בן השש על עצותיו להבסת צבא גרמניה. הזיוף שבמכתבים אלו בלט תמיד לעין, מדובר בזייפן לא מקצועי בעליל שמציג למשל גופנים דיגיטליים חדישים שנכנסו לשימוש רק לפני שנים בודדות ככאלו שנוצרו על ידי מכונות כתיבה לפני חמישים שנה, וכדומה בחובבניות זו – אך בשובו בנים ששו על המציאה ונטלו חלק פעיל בהפצת הזיופים באופנים שונים, למרות שבקווים הרשמיים שלהם, כמו הקו של בניסן וכדומה, נזהרו לא לתת לזיופים אלו במה כדי לא להפוך באמצעותם ללעג ולקלס.
בימים האחרונים, כאשר ברלנד מאושפז בבית חולים, החליט ויזמן לעלות מדריגה והפיץ בין חסידי ברלנד מכתב בשם ברלנד הכותב מיוסר בין כותלי בית החולים מכתב מעין צוואה דרמטית כשהוא מוכיח במילים קשות את הנוער המסתובב בשכונת החומה השלישית על השוטטות חסרת המעש שגורמת לו להידרדר למחוזות של טומאה ומאיים כי חוסר חיזוק בצניעות יגרום לגזירת מוות על ברלנד.
המכתב מנסה לחקות את סגנונו הידוע של ברלנד ללא הצלחה יתירה, ויחד עם מטבעות לשון ברלנדיים קלאסיים הוא מערבב ניבים וביטויים שברלנד לא השתמש עמם מעולם, כמו למשל הניב "כאן עמד קנה במקומו" בסיום המכתב וכדומה, אך ויזמן שיודע כי ברלנד לעולם לא יוכל להכחיש את הנאמר בשמו – שהרי תמיד ניתן יהיה לתרץ ש"הרב זרם עם השואל ובגלל שהשואל רצה לשמוע שזה מזוייף לכן הרב אמר לו שזה מזוייף" או ש"הרב מכחיש כדי שיישאר בחירה אחרי מכתב כזה שהוא ביטול הבחירה" וכן הלאה וכן הלאה – הרגיש בטוח ולא חשש שקלונו יתגלה הפעם.
בשובו בנים קנו בתחילה את התרמית בשתי ידיים ומיהרו להפיץ את המכתב בין חברי הכת תחת כותרות דרמטיות של "מכתב נורא ומצמרר ומרטיט ומזעזע ומניע אמות סיפים ת"ק פרסה על ת"ק פרסה", אך עד מהרה החלו לעלות חשדות כי המכתב הוא פרי עטו של ויזמן וברלנד מעולם לא כתב אותו.
ויזמן נדחק אפוא לקיר ונדרש, הפעם בידי חבריו ורעיו, להציג את כתב היד שהוא טוען שנמצא בידו. מחוסר ברירה הוא שירבט כהרגלו שורות מקושקשות עמומות שלא ניתן לפענח אותם בשום צורה, סרק אותם סריקה באיכות הכי נמוכה וחלשה שתיתכן באופן שהשורות אינן ניתנות לקריאה כלל וכלל בשום פנים ואופן והדף נראה כמעט ריק ונקי, כשהוא מציג את הממצא המגוחך הזה למעלי החשדות וטוען שהמקור עצמו אבד וזו הסריקה ששרדה. ה"הוכחה" המטופשת הזו כמובן רק העלתה יותר ויותר את מפלס הזעם כלפי מי שהפעם "יורה בתוך הטנק" ומשתמש בשגיונותיו כדי להטעות לא רק את הציבור שמחוץ לכת, אלא גם את בני הכת עצמה.
כניסיון להתמודד עם הביקורת הפנימית הגואה כלפיו פרסם ויזמן סרטון בו, כחיקוי עלוב נוסף של רבו המתועב, הוא כביכול מודה ומשבח את יריביו ומכפישיו ומרעיף על ראשם חביות של דבש וחמאה, טוען בנשימה אחת גם ש"הכל זיופים, וכל מכתב שיוצא זה אני זייפתי" וגם שהמכתב אמיתי ומקורי ושמכיוון ש"הרב חי וקיים" ניתן אפילו לשאול אותו על כך, שוב חוזר להודות ולהלל את כל "שופכי דמו" ומסיים בהצהרה שבכלל "אין חולקים" כשההצהרה החסרה היחידה היא לחלק להם עוגות שוקלוד ומיץ תפוזים, כפי שברלנד הורה תמיד לחלק למפגינים נגדו, כשכל מי ששומע ומבין מקיים את ההוראה הזו ככתבה וכלשונה, דהיינו: זורק אבנים ומעיף דינמיות ונפצים.
לנו לא נותר אלא לשבת ביציע ולצחוק בפה מלא מול חבורת הזייפנים הליצנית העלובה והמתוסבכת הזו שבה יד ימין לא מאמינה ליצירותיה של יד שמאל.