עוד נצחון מוחץ לקו ברסלב בסיעתא דשמיא ולכל המערכה הקדושה נגד ברלנד, יחד עם גילוי קלונם וחרפתם של אנשי שובו בנים בריש גלי, והפעם: כתוב וחתום ע"י בית דין קבוע וחשוב בישראל!!!
להיכנס לקו ברסלב "חושפים את כל האמת על אליעזר ברלנד יום יום" היכנסו כאן
כמו לאורך כל המערכה הזו מתחילתה, שוב ושוב מתברר עומק הכיעור של אנשי שובו בנים שלא בוחלים בשום שקר, מניפולציה וטרור, כדי להשיג את מטרתם הנלוזה שהיא הכשרת השרץ הטמא אליעזר ברלנד ראש כת שובו בנים.
הפעם מדובר בסדרה של מעשי מרמה, הפעלות לחץ, הטרדות ואיומים, כנגד בית הדין של הרב לוין. מניפולציות שהנפיק להם "הישג" מפוקפק, במרכאות כפולות ומכופלות, שלא החזיק מעמד יותר מחצי שבוע כאשר האמת יוצאת עכשיו לאור ביתר שאת וביתר עוז כשסמכותו של קו ברסלב והעובדה, אותה אנחנו זועקים ללא הרף, שהנאבקים בברלנד מתחננים להביא את הפרשייה כולה לבית הדין ואנשי שובו בנים, מסיבות מובנות לחלוטין, הם אלה שלא מסכימים לכך בשום אופן ועושים הכל כדי לטרפד כל דיון של בית דין בעניין – מקבלת עכשיו תוקף רשמי ומוסמך שעליו חתום בית דין צדק בישראל!!!
מיד נקריא בפניכם את המכתב שקיבלנו היום, ג' אב, מבית הדין של הרב לוין, שבו כותבים וחותמים אב בית הדין הגאון הרב אברהם דוב לוין שליט"א, יחד עם שני דיינים נוספים, כי המכתב מיום כ"ו תמוז אותו פרסמו אנשי שובו בנים ושבו דברים קשים נגד קו ברסלב, "הוצא בדרכים לא כשרות"!!! וממילא הוא בטל ומבוטל ואין לו שום תוקף.
מה שקרה זה ככה:
לפני שבוע, ביום חמישי כ"ו תמוז, קיבלנו מכתב תמוה ביותר כשהוא כתום וחתום על גבי בלנק רשמי של בית דינו של הרב לוין, אך בניגוד למקובל – חתום עליו אב בית הדין לבדו, ובו דברים קשים נגד קו ברסלב.
מכתב זה שניתן ללא הזמנת צד א', כלומר מפעילי קו ברסלב, ובניגוד גמור למכתב מיום י"ט תמוז שבו בית הדין פוסק במושב כל שלושת הדיינים כי קו ברסלב יכול להמשיך ולפעול כפי שפעל עד כה – עורר שורה ארוכה של תמיהות קשות ביותר ומחשידות ביותר.
גדולי זקני אנשי שלומנו ביקשו להיפגש עם אב בית הדין בדחיפות, כשקודם לכן הם ביקשו מאתנו לערוך מכתב מסודר לבית הדין שבו אנחנו מעלים על גבי הכתב את תמיהותינו אחת לאחת.
נקריא לכם מיד את המכתב ומיד לאחר מכן נקריא לכם את תשובת בית הדין הנחרצת והחד משמעית שכאמור מבטלת מכל וכל את המכתב שאנשי שובו בנים נפנפו איתו במשך שבוע ימים, ומודיעים קבל עם ועדה כי המכתב הזה "הוצא בדרכים לא כשרות" ודי למבינים.
כמו תמיד, לשקר ולכוחניות – יש כוח לפרפר ולבלבל זמן קצר ביותר, וכאשר מתאזרים בסבלנות ובאורך רוח ומשתדלים לפעול בצדק וביושר – זורחת מהר מאד שמש האמת בכל גבורתה, מניסה את הצללים ואת הערפילים, ומבהירה ומאירה את הכל באורה הבלתי מנוצח.
כפי שאמרנו, נקריא לכם קודם את המכתב, ולאחר מכן את תשובת בית הדין.
זהו המכתב:
"לכבוד הנהלת בית דין צדק בירושלים בראשות הגאון הרב אברהם דוב לוין שליט"א,
שלום רב,
נדהמנו לראות מסמך המודפס על גבי דף רשמי של בית הדין הנושא את התאריך כ"ו תמוז תשע"ז (תיק מס' 2647) ובו דברים קשים נגד תכנים המושמעים בקו ברסלב (קו המאבק באיש המכונה "הרב" אליעזר ברלנד) כשעליהם חתום, באופן חריג ותמוה, אב בית הדין לבדו ללא צירוף עוד שניים או שלושה מדייני בית הדין כנהוג בדרך כלל במסמכי בית הדין המתפרסמים על ידכם וכפי שהדבר הוא בכל המכתבים שקיבלנו ממכם עד כה, כמו גם במכתב האחרון מתאריך י"ט תמוז תשע"ז (תיק מס' 2643) שבו אב בית הדין יחד עם שני דיינים נוספים כותבים וחותמים כי מפעילי הקו "יכולים להמשיך ולפעול תחת פיקוח רבני ברסלב כפי שהיה".
מה שמעורר שורה של תמיהות חמורות פי כמה וכמה, וככל שאנחנו הופכים בדבר איננו מצליחים למצוא להם יישוב המניח את הדעת, היא העובדה שאותם ביטויים קשים נכתבו, כפי שמצויין באותו מסמך, בגין ולאחר ש"התובעים הציגו בבית דין … כמה הקלטות מהקו הנ"ל".
עובדה זו היא לא רק תמוהה ובלתי מובנת כלל וכלל אלא שרמת המוזרות והמופרכות שלה לא יכולה שלא לעורר חשד כי המסמך הוכתב או הוצא לרשות הרבים בדרכים לא כשרות לחלוטין, וכדלהלן:
א'. מבחינת סדרי בית הדין וכפי הנפסק בהלכה ללא כל פקפוק לגבי כל מי שאינו בגדר "גברא-אלימא" או כזה שאינו "ציית דינא" שדנים ופוסלים אותו גם שלא בפניו, כיצד יצא מבית דינכם מסמך שבו נאמרים דברים קשים נגד פעילותנו כאשר הדברים מתבססים על חומר שהושמע ע"י צד ב' ללא שתינתן כלל וכלל לצד א' לא האפשרות ולא הזכות להופיע ולהשמיע את טענותיהם לגבי מקורו או משמעותו או הנמקתו וצידוקו של החומר המושמע?
והתמיהה הזו גוברת שבעתיים כאשר המציאות הברורה היא כי לאורך כל מהלך הדיונים, וכפי שבית הדין עצמו מעיד על כך במסמך מיום כ"ט תמוז תשע"א (תיק מספר 2647), אנחנו צייתנו לחלוטין לכל צו ולכל הזמנה שלכם, בעוד אלו המזוהים עם צד ב' לא צייתו ולא הופיעו כלל במועד שנקבע להם! ומיותר להזכיר כי אנחנו הננו אלה שפנינו מיוזמתנו אל בית הדין וחתמנו על הסכמה לקבל עלינו את סמכותכם על כל אשר תאמרו לאחר שכל הטענות והמענות יעלו ויבואו על שולחנכם!
ויתרה מזו, וכפי שהעדתם אתם על כך באותו מסמך, אנחנו לא רק מוכנים ומזומנים אלא מבקשים ומתחננים בפניכם שכל הפרשייה כולה תידרש ותיחקר ותיבדק בבית הדין בכל עומק וחומר הדין, וצד ב' הוא זה שמבקש להתחמק ולהיפטר מבירור הפרשייה בבית הדין ולגנוז את התיק כולו!
ב. וכהמשך לנאמר בסעיף הקודם: לאחר שלגבי נושא זה עצמו נקבע באמצעותכם מועד לדיון, ביום ד' מנחם אב השתא (כמצויין בשני המכתבים שקיבלנו ממכם, האחד מתאריך י"ח תמוז (תיק מספר 2647) והשני מתאריך י"ט תמוז תשע"ז (תיק מס' 2643), ובנוסף לכך, פעם שלישית: על גבי אותו מסמך תמוה גופא!) ולאחר שהבענו את הסכמתנו להופיע במועד ובדיון זה ולהשמיע את כל טענותינו, כשלעומת זאת, הרושם המתקבל מהתנהלות הצד השני הוא שאין הם מוכנים כלל להופיע לאותו דיון וכפי שאכן הודיעו על כך בסופו של דבר במפורש – מהו אפוא פשר ביצוע ה"מחטף" הזה שבו צד ב' מקדים ומופיע לפתע פתאום באולם בית הדין במועד שרירותי כלשהו שאותו הם בוחרים על דעת עצמם, וכאמור ללא ידיעתנו וללא נוכחותנו, וזאת כאשר בית הדין כבר קבע מועד מוגדר, והזמין את שתי הצדדים לאותו מועד, לדיון באותו נושא עצמו?
ג. בנוסף לאמור, ייתכן מאד שמקורם של ההקלטות שהושמעו ע"י צד ב' אינם מתכני קו ברסלב אלא הינם פרי מרמה וזיוף, תכסיס נלוז שגורמים המזוהים עם אותם תובעים כבר התמחו והשתמשו בו פעם אחר פעם במהלך המערכה דנן ועד שהעיזו לזייף מכתב ארוך ומפולפל שאותו פרסמו בראש כל חוצות בשמו, בחתימתו, וכביכול על גבי מסמך רשמי של הגה"צ הרי"מ שכטר שליט"א בו הוא מודיע כביכול שהמכתב שפורסם בשמו נגד ברלנד הינו מזוייף! (עובדות שאנחנו מוכנים להוכיח אותם חד משמעית בבית הדין בנוכחות התובעים, ולגבי הרי"ם שכטר שליט"א הרי הדבר ניתן לבירור בכל עת ובכל שעה ע"י כל מי שסר למעונו ושואל את פיו על מה הוא חתם ומה זוייף, וכפי שהתפרסמה בשעתו הקלטה שבה מביע נאמן ביתו הרה"ח בצלאל פרידמן שליט"א את צערו של הרי"ם שכטר שליט"א על מעשה הזיוף המחפיר).
ד. והוא העיקר:
גם אם מקורם של ההקלטות שהושמעו הינם בדברים שאכן נאמרו ונאמרים על ידינו, כיצד ייתכן לחרוץ עליהם משפט כ"חמורים ונלעגים" ועוד כ"מסמרי שערות ראש", בטרם נכנסתם לעובי הקורה ועמדתם על היקף ועומק הזוועה והסכנה שבדמותו ובפעילותו של אותו איש שכנגדו מכוונים הדברים?
הרי ייתכן לחלוטין כי לאחר שיובאו בפניכם אפילו חלק מזערי מהעדויות והראיות החותכות המוכיחות מעל כל ספק, שאכן, כלשון המסמך שעליו חתמו לא פחות מעשרים ושש מרבני ומשפיעי חסידות ברסלב (נשלח למזכירות), ובראשם זקני וחשובי העדה הגאונים הצדיקים הרב יעקב מאיר שכטר שליט"א, הרב נתן ליברמנש שליט"א, והרב אלעזר מרדכי קעניג שליט"א (מנהיג קהילת חסידי ברסלב בעיה"ק צפת"ו), אותו איש הינו "חוטא ומחטיא בשאט נפש בחמורות שבחמורות ופורץ גדרי תורה והלכה", "ותועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה", וכפי שהדברים אושרו בשתי ידיים, לאחר שנחקרו ונבדקו כדת וכדין, ע"י בכירי עסקני וחוקרי ארגון "טוהר המחנה" וע"י ארבעה דיינים חשובים ויושבי על מדין מקהילת ברסלב שכתבו וחתמו במסמך "פסק דין ואזהרה חמורה" (נשלח למזכירות) כי "איש זה כבר גרם לתקלות וקלקולים נוראים ומחרידים לאין מספר… והוא מכשול נורא לכלל ישראל… וחובה על כל מי שעמדו רגלי אבותיו על הר סיני ונצחיות תורתנו הקדושה בשלימותה יקרה בעיניו, להרים בכל תוקף ובכל עוז קול זעקה ומחאה להיזהר ולהזהיר ולהתרחק ולהרחיק ממכשול וסכנת איש זה ומאמיניו"! – הרי לא די שמסע ההסברה והמחאה הנערך יום יום בקו ברסלב, על שלל צורות ההתבטאויות שבהם הוא רואה לנכון להשתמש, לא ייראה בעיניכם כ"חמור ונלעג", אלא שעוד תחזקו את ידינו ביתר שאת וביתר עוז להמשיך ללא פחד ומורא במלחמת מצווה זו ולהתריע ולהציל כמה שיותר נפשות תמימות ואומללות מפניו של אותו עוכר ישראל ו"רודף אחר הערווה" פשוטו כמשמעו שהוא הוא זה שמעשיו "מסמרים שערות ראש" ומצדיקים ומחייבים מלחמת חורמה בצורות ביטוי חריפות ומושחזות עשרת מונים!!!
ה. תמיהה נוספת, אם כי פחות עוצמתית ופחות משמעותית מהתמיהות דלעיל, נובעת מהעובדה שלמרות שנכתבו במסמך הנידון דברים קשים כנגד תכנים המושמעים בקו ברסלב, לא נאמרת בו ולו מילה אחת שממנה ישתמע שהנכם מורים לנו להימנע מהמשך הפעילות, וזאת בניגוד בולט לצו המניעה המפורש שניתן לנו בתאריך י"ח תמוז תשע"ז (תיק מס' 2647), צו אותו קיימנו ככתבו וכלשונו עד שהשמענו את דברינו במותב תלתא שאז הסרתם מיד את צו המניעה וכתבתם וחתמתם כי אנחנו יכולים להמשיך את פעילותנו וכפי שפעלנו עד למתן צו המניעה הזמני.
הדבר הזה אומר ללא ספק דרשני: אם במסמך הראשון, שבו הובאו רק בפרוטוקול דברי צד ב' כנגד קו ברסלב ובסגנון רך וקל יחסית, נאמר לנו שעלינו להפסיק את הפעילות עד לדיון בעניין, למה המסמך השני שבו הובאו כביכול בשם האב"ד דברים נגד הקו בסגנון חריף ופסקני הרבה יותר, לא מסתיים עם הוראה ברורה להפסיק את הפעילות, הוראה שכבר הוכחנו שהננו מסכימים לקיימה?
ואם לא די בכך, הרי שה"דיוק" האמור לגבי העדר הוראה להפסקת הפעילות במסמך האחרון, אינו "נלמד מן הסתום" ו"לאו מכללא אתמר – אלא בפירוש אתמר!": במסמך מבית הדין שהונפק בתאריך כ"ט תמוז תשע"ז (תיק מספר 2647), נכתבו והודגשו, שחור על גבי לבן, וכדבר פשוט וברור, המילים הבאות: "למותר להדגיש שאין ההבהרה ממוענת אל … (מפעילי קו ברסלב) ואינה אמורה לשמש "צו מניעה" נגד … (מפעילי קו ברסלב) מלהפעיל את האתר והקו אחרי שכבר הוסר במותב תלתא". אנחנו חוזרים אם כן ושואלים: אם "כצעקתה", אם אכן נאמרים בקו שלנו דברים "מסמרי שיער" ש"אסור לשמוע אותם", מדוע הקביעה הנחרצת הזו לא גוררת אחריה "צו מניעה" נגד "החטאת הרבים" שבהשמעת "דברים אסורים" לציבור? ולא זו אף זו: אתם עצמכם עוד מוצאים לנכון לטרוח ולהדגיש בפנינו, גברא דצייתי דינא, ובאופן שאינו משתמע לשתי פנים כי רשאים אנחנו להמשיך ולהפעיל קו שכזה! אתמהה!
ועיקר העיקרים:
הנושא שלפנינו אינו דיון אזרחי רגיל בדיני ממונות או סכסוכי שכנים וכיוצא בכך, אלא דיון חמור וגורלי מאין כמוהו לגבי טיבו של איש שכאמור מעמיד בסכנה רוחנית ודתית נוראה אלפים רבים מישראל, ובמיוחד מקרב בעלי התשובה המתקרבים בשנים האחרונות בהמוניהם לחסידות ברסלב, ותקלה כזו שיצאה מתחת ידכם בעקבות המסמך הנידון גורם כמובן לכך שחסידיו הרבים של אותו איש, צד ב' ואחרים, ששים כעת כעל כל הון וחוגגים בקול תרועה גדולה מעל כל במה אפשרית כשהם מציגים את הדברים כאילו יש בו באותו מסמך הבעת עמדה ברורה ומכריעה באופן עקרוני נגד המוחים והמוקיעים את רבם והסכמה כביכול לכשרותו של אותו "רב". למותר לציין את החורבן העצום וחילול השם הנורא שנוצר מכך ושעתיד חלילה להתעצם בהרבה אם לא תצא הבהרה גלויה מצדכם שתשפוך אור ותעניק פשר מלא לגבי השתלשלות העניינים שהרו והולידו את אותו מכתב תמוה ומחשיד.
זקני וחשובי העדה, אלה המנחים את דרכינו על כל צעד ושעל והניצבים בחוד החנית של המאבק באותו איש ובקלקוליו הנוראיים המחלחלים לדאבוננו ללא הרף במחנה פנימה, ומהם כאלה המצויים לפני ולפנים בשדה קירוב הרחוקים ונפגשים פנים בפנים עם תוצאות מעלליו של אותו איש, הלוא הם: [כאן רשומים שמותיהם של חמשה מזקני וחשובי אנ"ש שליט"א], מבקשים בכל לשון של בקשה להיפגש בדחיפות הכי עליונה עם כבוד האב"ד שליט"א על מנת להביע בפניו את הצער הבלתי נתפס ואת הנזק הבלתי משוער שפרסומו של מכתב תמוה זה חולל ויצר, כמו גם להציג בפניו את כל העובדות לאשורן ולהנות ממנו עצה ותושייה כדת מה לעשות בפרשייה נוראה וחמורה שכזו שאחריתה מי ישורנה".
כאן מסתיים המכתב כשעליו חתומים מפעילי קו ברסלב.
למחרת קיבלנו מכתב ארוך מבית הדין שבו הוא מעתיק חלקים נכבדים מהמכתב ובסופו הוא כותב את המילים המפורשות הבאות.
בכ"ו תמוז תשע"ז לא הופיעו שני הצדדים ואף לא היה מותב תלתא, והמכתב שפורסם מיום כ"ו תשע"ז, ובו דברים קשים נגד חלק מהתכנים שלדברי צד ב' מושמעים בקו ברסלב, הוצא בדרכים לא כשרות. החלטת בית הדין מיום י"ט תמוז תשע"ז בעינה ובתוקפה כאשר בוטל צו המניעה נגד מפעילי קו ברסלב ושימשיך לפעול תחת פיקוח רבני ברסלב כפי שהיה, והאיסור להמשיך את הפניה לערכאות נגד מפעילי קו ברסלב בתוקפו ובעינו. לאחר מכן התובעים, מתומכי או מחברי שובו בנים, ביקשו לסגור את התיק ולא לברר את הטענות והמענות, וכך נעשה.
ועל זה באנו על החתום: אב בית הדין הרב אברהם דוב לוין, הרב שמשון גרוסמן, הרב דוד יהושע קניג.
מכתב בית הדין מתפרסם כיום ברבים,
פסק בית הדיו סופי