הגאון הרב יצחק ברנד שליט"א בעלון 'בריתי יצחק' היוצא מידי שבוע על ידי תלמידיו הובא שיחתו החריפה של הרב בו הוא יוצא חריף נגד אליעזר ברלנד ומכנה אותו 'שבתי צבי של דורינו' שלובש 'טלית של תכלת' ומראה עצמו כצדיק והותר לו כל העבירות עבירות חמורות שבחמורות, איסורי מיתת בית דין כדי לתקן העולם, וכי תלמידיו מצדיקים מעשיו ומוציאים ספרים שלמים על זה.
בהמשך מספר הרב ברנד את אשר שמע מאנשים שהם ראו איך שברלנד נוהג באופן הפורץ גדרי צניעות בצורה נוראה, ומבהיר שזה כדי לכסות את מה שעושה, וזה רק מן הקלות.
הרב ברנד קובע כי מצוה לפרסם את זה כדי שאנשים לא יכשלו ביסודי הדת.
וכך נכתב בעלון דבריו הנוקבים של הרב ברנד
שבתי צבי של דורינו
ההיקש של ציצית לפרשת מוציא־שם־רע כולל לא רק שאסור להוציא שם רע על תכלת, אלא הוקש גם לפרשה של "ואם אמת היה ה דבר", והיינו שאם יש יהודי שעושה עבירות חמורות שבחמורות, ואיסורי מיתת בית דין או דברים אחרים, ומצדיק הדבר ע"י שלובש טלית של תכלת, ומראה עצמו כצדיק גדול, והותר לו לעבור כל העבירות כולל עריות ועבודה זרה כדי לתקן העולם, כדוגמת שבתי צבי שר"י, מצווה לפרסם דבר זה, כדי שאנשים אחרים לא יכשלו ביסודי הדת.
הדבר נתפרסם על יהודי כזה "הרב" אליעזר ברלנד, שיש עדויות על עבירות חמורות מאוד, ומצד שני אין הכחשה על עצם העבירות, אלא חסידיו טוענים מכיון שהוא צדיק גדול ומחזיר בתשובה הותר לו לעבור על עבירות אפילו של יהרג ואל יעבור והעבירות הם מתקנים העולם, ופרסמו ספרים שלמים על זה, וזה בדיוק מה שעשה שבתי צבי שר"י.
ומה שאנו מאמינים בזה, משום שתלמידי חכמים חשובים העידו שראו את הספרים האלו של תלמידים של אותו האיש שמצדיקים מעשיו, לא בגלל שמכחישים מה שעשה, אלא מצדיקים שמותר לו לעבור עבירות משום שהוא צדיק יסוד עולם, וזה רחמנא לצלן כפירה בתורת משה. וכן שמעתי מאנשים שנוהג באופן הפורץ גדרי צניעות בצורה נוראה וזה רק מן הקלות, ובזה מובן ההיקש של צצית לפרשת מוציא שם רע, שלא יחשוב אדם שע"י הטלית עם ציציות מהודרות יוכל לכסות את מעשיו הרעים. ומן החמורות עי' בהכרזה "וביערת הרע מקרבך". ועי' בחפץ חיים (ח"א, כלל ח', אות ו'-ז' (נכתב בעי"ה ג' אלול תשע"ז)
להורדת העלון המלא בריתי יצחק
בריתי יצחק כי תצא
ברוך השם, עוד רב שלא מפחד לומר בקול את מה שכל הרבנים חושבים בלב.
עד מתי!
התעוררו רבני ברסלב וקהילות ישראל, וקראו בקול גדול, כי 'האיש המכונה הרב' הוא רשע גדול, ומנוול, שלא קם כמותו בישראל מזה כמה דורות.
אל תיראו ואל תחתו.