בית הדין של הגאון הרב אברהם דב לווין שליט"א אנשי שובו בנים אינם רוצים לדון בבית הדין בפרשיית ברלנד ותובעים לערכאות באיסור
הסיפור הזה גילה למי שעדין לא ידע, גם מי הוא אותו נבל, אשר בית דין בישראל רק שמע פרטים ספורים וכבר הבין שהמילים הכי נוראות בעולם שמדברים עליו בקו ברסלב, ראויים הם ללגיטימציה תורנית, והכשר רבני, כפי שהם נתנו.
כמו"כ הוכח לעיני כל עם ועדה את התנהגותם המחפירה.
גם, את עובדת היותם אינשי דלא צייתי דינא כאשר כופר ארז ויעקב בניסן מסרבים לשמוע בקול הב"ד להוריד את תביעתם בערכאות.
גם מתגלה עצם העניין כי הם מוסרים שפלים ההולכים לערכאות ללא שום היתר, ואם היה להם היתר הרי היו מציגים את זה לב"ד ולא מסרבים.
גם, התגלה כי טענותיהם של מוטה ושאר הזרזירים המגנים על העורב האכזר, כי לא היה בית דין, אינם אלא טענות סרק וניסיונות התחמקות נלוזות, והא ראיה כי הם עצמם מבקשים מהב"ד שאינם רוצים לדון כלל על נושא ברלנד והוכחות וטענות רבני ברסלב נגדו.
ובכן, עופר ארז ויעקב בניסן הגישו תביעה לבית המשפט השלום בירושלים נגד מפעילי קו ברסלב על הוצאת דיבה וזכויות יוצרים ובכך הרימו יד בתורת משה רחמנא לצלן.
מפעילי קו ברסלב פנו לבית הדין של הרב אברהם דב לווין בבקשה שישלח מכתב לעופר ארז ויעקב בניסן שעליהם להסיר את התביעה בערכאות ואם יש להם טענות על מפעילי קו ברסלב עליהם לדון על כך בדין תורה כיהודים.
בית הדין שלח מכתב בזה הלשון (מכאן ולהלן צד א' בתיק 2643 התובעים הם מפעילי קו ברסלב נגד ההליכה של עופר ארז ויעקב בניסן לערכאות והנתבעים הם עופר ארז ויעקב בניסן. ובתיק 2647 צד א' התובעים הם פנחס ביק חסיד של ברלנד שתבע את קו ברסלב על לשון הרע וצד ב' הם הנתבעים שהם מפעילי קו ברסלב):
[מכתב ראשון] בס"ד י"ב בתמוז תשע"ד תיק מספר 2623 שבין קרוייז תקשורת ואחרים צד א' כאיל תערוג ואחרים צד ב' פרוטוקול: הוגשה בקשה ע"י צד א' לצוות על צד ב' שיסיר לאלתר את תביעתו מביהמ"ש השלום בירושלים (תיק מספר 49142006) בגין ת"א על הוצאת דיבה וכ"ו ויבוא עמו לדון בדין תורה בבית הדין
החלטה:. א. לאור טענות צד א' והמסמכים שהציג וע"פ כללי צווי המניעה הנהוגים בבית הדין נענים לבקשה ומצווים על צד ב' להסיר את תביעתו מביהמ"ש השלום בירושלים (ת"א 4914206) ויבוא עמו לדון בדין תורה בבית הדין ב. הדיון יתקיים ביום חמישי י"ט בתמוז תשע"ז בשעה 17:30 ג. צו זה ניתן לצדדים לאחר שצד א' הפקיד 10,000 ש"ח שישמשו לפירעון הפסדים של צד ב' כתוצאה מצד זה אם וכאשר יוכח שהתביעה קנטרנית ומשוללת יסוד ושאכן נגרמו לו נזקים כתוצאה מן הצו. ד. בית הדין רשאי לבטל צד זה בהתאם לשיקוליו.
וע"ז באנו החתום הרב אברהם דב לויין אב"ד הרב שמואל חיים דומב הרב מרדכי איכלר מזכירות בית הדין . חותם בית הדין.
עופר ארז ויעקב בניסן במקום לשמוע בקול התורה הקדושה, או לפחות לבוא לב"ד לנסות לשכנע אותם למה פנו לערכאות רח"ל, והרימו יד בתורת משה, הגו תכנית ושלחו אחד השבתאים בשם פנחס ביק שיתבע בתביעה נפרדת את קו ברסלב על הוצאת דיבה ויבקש צו מניעה, פנחס ביק שהגיע בדחיפות לבקש את צו המניעה נגד קו ברסלב והמזכיר ביקש לקבוע דיון בימים הקרובים אך פנחס ביק טען שהוא אינו יכול להגיע רק שבועיים לאחר מכן, בקשה מוזרה לכשעצמה, וכך נקבע הדיון לד' אב שבועיים לאחר בקשת צו המניעה, יש לציין שצו מניעה אינו פסיקה של בית דין אלא הליך מקובל שכל צד יכול לבקש צו מניעה לצד השני לחדול מפעילותו עד לבירור העניין, לאור בקשה זו בית הדין כתב מכתב בזה הלשון: [מכתב שני] בס"ד י"ח תמוז תשע"ז תיק מספר 2647 שבין פנחס ביק ואחרים צד א' לבין קרוייז תקשורת (קו ברסלב) ואחרים פרוטוקול הגיע צד א' ומבקש להוציא צו מניעה ואיסור שידורים מכל וכל בקו ובאתר שלהם משום שהוא מלא בלשה"ר רכילות וחילול ה' וכן להימנע מכל סוג שהוא נגד פעילות קהילת קודש שובו בנים וכל זאת עד לבירור בדין תורה.
החלטה: א. לאור טענות צד א' וע"פ כללי צווי המניעה הנהוגים בבית הדין ומצווים על צד ב' יחד ולחוד או ע"י באי כוח שלא לשדר בקו ובאתר שלהם וזאת עד לבירור בדין תורה. הצו הזה בא במקביל לצו שניתן אתמול כנגד כאיל תערוג שיסגרו את תיק התביעה בערכאות ב. הדיון בין הצדדים יתקיים יום חמישי ד' באב תשע"ז בשעה 17:30 ב. החלטה זו ניתנת לצדדים לאחר שצד א' הפקיד 10,000 ש"ח שישמשו לפירעון הפסדים של צד ב' כתוצאה מצד זה אם וכאשר יוכח שהתביעה קנטרנית ומשוללת יסוד ושאכן נגרמו לו נזקים כתוצאה מן הצו. ד. בית הדין רשאי לבטל צד זה בהתאם לשיקוליו. וע"ז באנו החתום הרב אברהם דב לווין אב"ד הרב דוד יהושע קניג הרב שמואל חיים דאמב הרב שמשון גרוסמן חותם בית הדין.
למעשה קיוו פנחס ביק וחבריו שצו המניעה יחזיק מעמד לפחות כשבועיים ואז מפעילי קו ברסלב במידה ויפעילו את הקו יוצגו ככאלו שלא מצייתים לבית הדין, אך למעשה מפעילי הקו כן צייתו לבית הדין ולא שידרו בקו עד שכבר למחרת הוסר צו המניעה.
למחרת התקיים הדיון האמור ובו לא הופיעו עופר ארז ויעקב בניסן שהם הנתבעים ע"י מפעילי קו ברסלב על ההליכה לערכאות וכן לא הופיע פנחס ביק שהוא התובע את מפעילי קו ברסלב על לשון הרע, לעומת הרב יהשוע גרוס הרב יום טוב חשין והדיינים הרב נחמן זאב פראנק והרב מרדכי זאב גודלבסקי שהופיעו בדיון והבהירו את עמדתם של קו ברסלב בשליחות כלל רבני ברסלב ובתמיכת גדולי ישראל רבים ואת ההוכחות הברורות לכך שכל הנאמר בקו ברסלב הוא אמת ויציב ואת נחיצות חשיבות וכשרות הקו.
בית הדין הסיר לאלתר את צו המניעה הזמני וכתב בזה הלשון [מכתב שלישי] בס"ד החלטה: א. היות והנתבעים בתיק 2643 (עופר ארז ויעקב בניסן) לא קיימו את צו המניעה ולא הסירו את תביעתם בערכאות נגד התובעים הנמענים בתיק 2647 מסיר בית הדין את צו המניעה נגד קו המידע 'קו ברסלב' ואתר 'ברסלב אמת' אשר קיימו את צו בית הדין ויכולים להמשיך ולפעול תחת פיקוח רבני ברסלב כפי שהיה. ב. צו בית הדין להפסיק את התביעה בערכאות בעינו ג. הדיון בתיק 2647 יתקיים במועדו בתאריך ד' מנחם אב בשעה שנקבעה וע"ז באנו החתום הרב אברהם דב לווין אב"ד הרב שמשון גרוסמן הרב דוד יהשוע קניג חותם בית הדין.
לאחר שפנחס ביק שקיווה שצו המניעה יישאר לכל הפחות לשבועיים וכבר למחרת הוסר צו המניע ובנוסף בית הדין כתב "שקו ברסלב ימשיך לפעול תחת פיקוח רבני ברסלב כפי שהיה" מה שאומר שבית הדין השתכנע בכשרות ונחיצות הקו ובכך שהתביעה משוללת הצדקה, ולאחר שפנחס ביק שהוא התובע בתביעה השנייה ועופר ארז ויעקב בניסן שהם הנתבעים בתביעה הראשונה לא הופיעו כלל לדיון, מכיוון שככל הנראה הבינו שכשהדיינים יראו את ההוכחות של מפעילי קו ברסלב הם יאשרו את הקו וכן יאסרו עליהם לתבוע את קו ברסלב בערכאות . ולאחר שהתרגיל של התביעה הנגדית של פנחס ביק ובקשת צו המניעה באופן יוצא דופן לשבועיים ימים לא צלח. החליטו על תרגיל נוסף ביום חמישי הופיעו קבוצת ברלנדים באולם בית הדין במועד שכלל לא נקבע לדיון והביאו נתונים עלומים לפני בית הדין והקלטות מסוימות שעליהם טענו שהושמעו בקו ברסלב, וכך הצליחו להוציא מכתב שתוקפו שרד לשבוע אחד בלבד מכתב ששבוע אחר כך נכתב עליו ע"י בית הדין ש"הוצא בדכים לא כשרות" שבו נכתב,
[מכתב רביעי] בס"ד הבהרה וגילוי דעת הננו להבהיר ולגלות דעתנו בהחלטת בית הדין מיום י"ט בתמוז השתא, המסירה את צו המניעה נגד קו ברסלב ואתר 'ברסלב אמת' שיכולים להמשיך לפעול תחת פיקוח רבני ברסלב כפי שהיה" ע"כ מהחלטה הנ"ל. בית הדין לא שמע ולא ראה את קו המידע הנ"ל ולא את האתר הנ"ל ומעולם לא התכוון להתיר את האסור ע"פ דעת כל גדולי ישראל ח"ו בית הדין הסתמך בהחלטתו הנ"ל על טענת הנתבעים בעלי הקו והאתר הנ"ל שיש להם התר מרבני ברסלב אך אין בזה כל הוראת בית דין ההפך מהוראת כל גדולי ישראל היום הציגו התובעים בבית דין כמה עמודים מתוך האתר הנ"ל ומתוך הקו הנ"ל שתסמרנה שערות הראש מהביטויים הנלעגים והחמורים ובוודאי שאסור לשמוע אותם ואסור לראות אותם ואין להשתמש בשום אופן בהחלטת בית דין הנ"ל כהיתר לדברים אסורים. הדיון בין הצדדים יתקיים במועד (ד' במנחם אב תשע"ז בשעה 17:30) צו המניעה שלא לדון בעניין התביעה של הוצאת דיבה וזכויות יוצרים מחוץ לבית הדין בתוקפו וע"ז באתי על החתום הרב אברהם דב לווין אב"ד.
התובע את קו ברסלב פנחס ביק, וחבריו עופר ארז יעקב בניסן הנתבעים ע"י מפעילי קו ברסלב על הליכה לערכאות למרות שקבלו מכתב שבו נכתבו דברים קשים נגד קו ברסלב בקשו מבית הדין שיכתבו שעל מפעילי הקו לסגור את הקו וכן שמותר יהיה לעופר ארז ויעקב בניסן ללכת לערכאות במידה ומפעילי הקו לא יסגרו את הקו אך בית הדין לא הסכים בשום אופן לכתוב דברים אלו ולכן הם הבינו א. שלא יקבלו את מבוקשם העיקרי לקבל מכתב על כך שמפעילי קו ברסלב עליהם לסגור את הקו וכן שמותר לעופר ארז ויעקב בניסן לתבוע בערכאות את קו ברסלב, ובפרט כאשר מכתב זה הוצא ללא מעמד 2 הצדדים ועוד לפני שהתקיים הדיון בנושא, ב. בנוסף כיוון שפנחס ביק וחבריו הבינו שגם מכתב זה ישתנה לכאורה כאשר הנתבעים מפעילי קו ברסלב יופיעו בדיון שאמור להתקיים במועד שנקבע וישמיעו את טענותיהם. ואז ייתכן שבית הדין לא רק שלא יפסוק שמפעילי קו ברסלב עליהם לסגור את הקו ושלעופר ארז ויעקב בניסן יהיה מותר ללכת לערכאות באם קו מפעיליו קו ברסלב לא יצייתו להוראה לסגור את הקו אלא שהבית דין יפסוק שהצדק איתם ושכל האשמות על ברלנד נכונות וצודקות ואז ייסתם הגולל על כל תירוציהם והתחמקויותיהם על כך שלא היה בית דין שפסק שהאשמות על ברלנד נכונות. לכן הודיע פנחס ביק וחבריו שהם מבקשים לסגור את התיק ושבית הדין לא יכנס לחקור ולברר את הנושא. ולמרות כך פרסמו את המכתב הרביעי עוד לפני שהקיים הדיון בנושא ועוד לפני שניתן הפסק הסופי בעניין (מלכתחילה הם בקשו לקבוע את הדיון שבועיים אחרי מועד הפנייה של פנחס ביק לבית דין כדי להרוויח זמן מצו המניעה הזמני וכנ"ל וכדי להרוויח זמן עד שמפעילו קו ברסלב יופיעו להשמיע את עמדתם)
לאחר שמפעילי קו ברסלב קבלו את מכתב זה שלחו מפעילי הקו לבית הדין בזה הלשון ביום חמישי כ"ו תמוז, קיבלנו מכתב תמוה ביותר כשהוא כתוב וחתום על גבי בלאנק רשמי של בית דינו של הרב לוין, אך בניגוד למקובל – חתום עליו אב בית הדין לבדו, ובו דברים קשים נגד קו ברסלב. מכתב זה שניתן ללא הזמנת צד א', כלומר מפעילי קו ברסלב, ובניגוד גמור למכתב מיום י"ט תמוז שבו בית הדין פוסק במושב כל שלושת הדיינים כי קו ברסלב יכול להמשיך ולפעול כפי שפעל עד כה – עורר שורה ארוכה של תמיהות קשות ביותר ומחשידות ביותר.
גדולי אנשי שלומנו ביקשו להיפגש עם אב בית הדין בדחיפות, כשקודם לכן הם ביקשו מאתנו לערוך מכתב מסודר לבית הדין שבו אנחנו מעלים על גבי הכתב את תמיהותינו אחת לאחת.
נביא מיד את המכתב ומיד לאחר מכן נביא את תשובת בית הדין הנחרצת והחד משמעית שכאמור מבטלת מכל וכל את המכתב שאנשי שובו בנים נפנפו אתו במשך שבוע ימים, ומודיעים קבל עם ועדה כי המכתב הזה "הוצא בדרכים לא כשרות" ודי למבינים.
כמו תמיד, לשקר ולכוחניות – יש כוח לפרפר ולבלבל זמן קצר ביותר, וכאשר מתאזרים בסבלנות ובאורך רוח ומשתדלים לפעול בצדק וביושר – זורחת מהר מאד שמש האמת בכל גבורתה, מניסה את הצללים ואת הערפילים, ומבהירה ומאירה את הכל באורה הבלתי מנוצח.
לכבוד הנהלת בית דין צדק בירושלים בראשות הגאון הרב אברהם דוב לוין שליט"א,
שלום רב,
נדהמנו לראות מסמך המודפס על גבי דף רשמי של בית הדין הנושא את התאריך כ"ו תמוז תשע"ז (תיק מס' 2647) ובו דברים קשים נגד תכנים המושמעים בקו ברסלב (קו המאבק באיש המכונה "הרב" אליעזר ברלנד) כשעליהם חתום, באופן חריג ותמוה, אב בית הדין לבדו ללא צירוף עוד שניים או שלושה מדייני בית הדין כנהוג בדרך כלל במסמכי בית הדין המתפרסמים על ידכם וכפי שהדבר הוא בכל המכתבים שקיבלנו ממכם עד כה, כמו גם במכתב האחרון מתאריך י"ט תמוז תשע"ז (תיק מס' 2643) שבו אב בית הדין יחד עם שני דיינים נוספים כותבים וחותמים כי מפעילי הקו "יכולים להמשיך ולפעול תחת פיקוח רבני ברסלב כפי שהיה" מה שמעורר שורה של תמיהות חמורות פי כמה וכמה, וככל שאנחנו הופכים בדבר איננו מצליחים למצוא להם יישוב המניח את הדעת, היא העובדה שאותם ביטויים קשים נכתבו, כפי שמצוין באותו מסמך, בגין ולאחר ש"התובעים הציגו בבית דין … כמה הקלטות מהקו הנ"ל".
עובדה זו היא לא רק תמוהה ובלתי מובנת כלל וכלל אלא שרמת המוזרות והמופרכות שלה לא יכולה שלא לעורר חשד כי המסמך הוכתב או הוצא לרשות הרבים בדרכים לא כשרות לחלוטין, וכדלהלן: א'. מבחינת סדרי בית הדין וכפי הנפסק בהלכה ללא כל פקפוק לגבי כל מי שאינו בגדר "גברא-אלימא" או כזה שאינו "ציית דינא" שדנים ופוסלים אותו גם שלא בפניו, כיצד יצא מבית דינכם מסמך שבו נאמרים דברים קשים נגד פעילותנו כאשר הדברים מתבססים על חומר שהושמע ע"י צד ב' ללא שתינתן כלל וכלל לצד א' לא האפשרות ולא הזכות להופיע ולהשמיע את טענותיהם לגבי מקורו או משמעותו או הנמקתו וצידוקו של החומר המושמע? והתמיהה הזו גוברת שבעתיים כאשר המציאות הברורה היא כי לאורך כל מהלך הדיונים, וכפי שבית הדין עצמו מעיד על כך במסמך מיום כ"ט תמוז תשע"א (תיק מספר 2647), אנחנו צייתנו לחלוטין לכל צו ולכל הזמנה שלכם, בעוד אלו המזוהים עם צד ב' לא צייתו ולא הופיעו כלל במועד שנקבע להם! ומיותר להזכיר כי אנחנו הננו אלה שפנינו מיוזמתנו אל בית הדין וחתמנו על הסכמה לקבל עלינו את סמכותכם על כל אשר תאמרו לאחר שכל הטענות והמענות יעלו ויבואו על שולחנכם!:
ויתרה מזו, וכפי שהעדתם אתם על כך באותו מסמך, אנחנו לא רק מוכנים ומזומנים אלא מבקשים ומתחננים בפניכם שכל הפרשייה כולה תידרש ותיחקר ותיבדק בבית הדין בכל עומק וחומר הדין, וצד ב' הוא זה שמבקש להתחמק ולהיפטר מבירור הפרשייה בבית הדין ולגנוז את התיק כולו!
ב. וכהמשך לנאמר בסעיף הקודם: לאחר שלגבי נושא זה עצמו נקבע באמצעותכם מועד לדיון, ביום ד' מנחם אב השתא (כמצוין בשני המכתבים שקיבלנו ממכם, האחד מתאריך י"ח תמוז (תיק מספר 2647) והשני מתאריך י"ט תמוז תשע"ז (תיק מס' 2643), ובנוסף לכך, פעם שלישית: על גבי אותו מסמך תמוה גופא!) ולאחר שהבענו את הסכמתנו להופיע במועד ובדיון זה ולהשמיע את כל טענותינו, כשלעומת זאת, הרושם המתקבל מהתנהלות הצד השני הוא שאין הם מוכנים כלל להופיע לאותו דיון וכפי שאכן הודיעו על כך בסופו של דבר במפורש – מהו אפוא פשר ביצוע ה"מחטף" הזה שבו צד ב' מקדים ומופיע לפתע פתאום באולם בית הדין במועד שרירותי כלשהו שאותו הם בוחרים על דעת עצמם, וכאמור ללא ידיעתנו וללא נוכחותנו, וזאת כאשר בית הדין כבר קבע מועד מוגדר, והזמין את שתי הצדדים לאותו מועד, לדיון באותו נושא עצמו
ג. בנוסף לאמור, ייתכן מאד שמקורם של ההקלטות שהושמעו ע"י צד ב' אינם מתכני קו ברסלב אלא הינם פרי מרמה וזיוף, תכסיס נלוז שגורמים המזוהים עם אותם תובעים כבר התמחו והשתמשו בו פעם אחר פעם במהלך המערכה דנן ועד שהעזו לזייף מכתב ארוך ומפולפל שאותו פרסמו בראש כל חוצות בשמו, בחתימתו, וכביכול על גבי מסמך רשמי של הגה"צ הרי"מ שכטר שליט"א בו הוא מודיע כביכול שהמכתב שפורסם בשמו נגד ברלנד הינו מזויף! (עובדות שאנחנו מוכנים להוכיח אותם חד משמעית בבית הדין בנוכחות התובעים, ולגבי הרי"ם שכטר שליט"א הרי הדבר ניתן לבירור בכל עת ובכל שעה ע"י כל מי שסר למעונו ושואל את פיו על מה הוא חתם ומה זויף, וכפי שהתפרסמה בשעתו הקלטה שבה מביע נאמן ביתו הרה"ח בצלאל פרידמן שליט"א את צערו של הרי"ם שכטר שליט"א על מעשה הזיוף המחפיר
ד. והוא העיקר גם אם מקורם של ההקלטות שהושמעו הינם בדברים שאכן נאמרו ונאמרים על ידינו, כיצד ייתכן לחרוץ עליהם משפט כ"חמורים ונלעגים" ועוד כ"מסמרי שערות ראש", בטרם נכנסתם לעובי הקורה ועמדתם על היקף ועומק הזוועה והסכנה שבדמותו ובפעילותו של אותו איש שכנגדו מכוונים הדברים? הרי ייתכן לחלוטין כי לאחר שיובאו בפניכם אפילו חלק מזערי מהעדויות והראיות החותכות המוכיחות מעל כל ספק, שאכן, כלשון המסמך שעליו חתמו לא פחות מעשרים ושש מרבני ומשפיעי חסידות ברסלב (נשלח למזכירות), ובראשם זקני וחשובי העדה הגאונים הצדיקים הרב יעקב מאיר שכטר שליט"א, הרב נתן ליברמנש שליט"א, והרב אלעזר מרדכי קעניג שליט"א (מנהיג קהילת חסידי ברסלב בעיה"ק צפת"ו), אותו איש הינו "חוטא ומחטיא בשאט נפש בחמורות שבחמורות ופורץ גדרי תורה והלכה", "ותועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה", וכפי שהדברים אושרו בשתי ידיים, לאחר שנחקרו ונבדקו כדת וכדין, ע"י בכירי עסקני וחוקרי ארגון "טוהר המחנה" וע"י ארבעה דיינים חשובים ויושבי על מדין מקהילת ברסלב שכתבו וחתמו במסמך "פסק דין ואזהרה חמורה" (נשלח למזכירות) כי "איש זה כבר גרם לתקלות וקלקולים נוראים ומחרידים לאין מספר… והוא מכשול נורא לכלל ישראל… וחובה על כל מי שעמדו רגלי אבותיו על הר סיני ונצחיות תורתנו הקדושה בשלימותה יקרה בעיניו, להרים בכל תוקף ובכל עוז קול זעקה ומחאה להיזהר ולהזהיר ולהתרחק ולהרחיק ממכשול וסכנת איש זה ומאמיניו"! – הרי לא די שמסע ההסברה והמחאה הנערך יום יום בקו ברסלב, על שלל צורות ההתבטאויות שבהם הוא רואה לנכון להשתמש, לא ייראה בעיניכם כ"חמור ונלעג", אלא שעוד תחזקו את ידינו ביתר שאת וביתר עוז להמשיך ללא פחד ומורא במלחמת מצווה זו ולהתריע ולהציל כמה שיותר נפשות תמימות ואומללות מפניו של אותו עוכר ישראל ו"רודף אחר העבירה" פשוטו כמשמעו שהוא הוא זה שמעשיו "מסמרים שערות ראש" ומצדיקים ומחייבים מלחמת חורמה בצורות ביטוי חריפות ומושחזות עשרת מונים!!!
. תמיהה נוספת, אם כי פחות עוצמתית ופחות משמעותית מהתמיהות דלעיל, נובעת מהעובדה שלמרות שנכתבו במסמך הנידון דברים קשים כנגד תכנים המושמעים בקו ברסלב, לא נאמרת בו ולו מילה אחת שממנה ישתמע שהנכם מורים לנו להימנע מהמשך הפעילות, וזאת בניגוד בולט לצו המניעה המפורש שניתן לנו בתאריך י"ח תמוז תשע"ז (תיק מס' 2647), צו אותו קיימנו ככתבו וכלשונו עד שהשמענו את דברינו במותב תלתא שאז הסרתם מיד את צו המניעה וכתבתם וחתמתם כי אנחנו יכולים להמשיך את פעילותנו וכפי שפעלנו עד למתן צו המניעה הזמני.
הדבר הזה אומר ללא ספק דרשני: אם במסמך הראשון, שבו הובאו רק בפרוטוקול דברי צד ב' כנגד קו ברסלב ובסגנון רך וקל יחסית, נאמר לנו שעלינו להפסיק את הפעילות עד לדיון בעניין, למה המסמך השני שבו הובאו כביכול בשם האב"ד דברים נגד הקו בסגנון חריף ופסקני הרבה יותר, לא מסתיים עם הוראה ברורה להפסיק את הפעילות, הוראה שכבר הוכחנו שהננו מסכימים לקיימה? ואם לא די בכך, הרי שה"דיוק" האמור לגבי העדר הוראה להפסקת הפעילות במסמך האחרון, אינו "נלמד מן הסתום" ו"לאו מכללא אתמר – אלא בפירוש אתמר!": במסמך מבית הדין שהונפק בתאריך כ"ט תמוז תשע"ז (תיק מספר 2647), נכתבו והודגשו, שחור על גבי לבן, וכדבר פשוט וברור, המילים הבאות: "למותר להדגיש שאין ההבהרה ממוענת אל … (מפעילי קו ברסלב) ואינה אמורה לשמש "צו מניעה" נגד … (מפעילי קו ברסלב) מלהפעיל את האתר והקו אחרי שכבר הוסר במותב תלתא". אנחנו חוזרים אם כן ושואלים: אם "כצעקתה", אם אכן נאמרים בקו שלנו דברים "מסמרי שיער" ש"אסור לשמוע אותם", מדוע הקביעה הנחרצת הזו לא גוררת אחריה "צו מניעה" נגד "החטאת הרבים" שבהשמעת "דברים אסורים" לציבור? ולא זו אף זו: אתם עצמכם עוד מוצאים לנכון לטרוח ולהדגיש בפנינו, גברא דצייתי דינא, ובאופן שאינו משתמע לשתי פנים כי רשאים אנחנו להמשיך ולהפעיל קו שכזה! אתמהה
ועיקר העיקרים:
הנושא שלפנינו אינו דיון אזרחי רגיל בדיני ממונות או סכסוכי שכנים וכיוצא בכך, אלא דיון חמור וגורלי מאין כמוהו לגבי טיבו של איש שכאמור מעמיד בסכנה רוחנית ודתית נוראה אלפים רבים מישראל, ובמיוחד מקרב בעלי התשובה המתקרבים בשנים האחרונות בהמוניהם לחסידות ברסלב, ותקלה כזו שיצאה מתחת ידכם בעקבות המסמך הנידון גורם כמובן לכך שחסידיו הרבים של אותו איש, צד ב' ואחרים, ששים כעת כעל כל הון וחוגגים בקול תרועה גדולה מעל כל במה אפשרית כשהם מציגים את הדברים כאילו יש בו באותו מסמך הבעת עמדה ברורה ומכריעה באופן עקרוני נגד המוחים והמוקיעים את רבם והסכמה כביכול לכשרותו של אותו "רב". למותר לציין את החורבן העצום וחילול השם הנורא שנוצר מכך ושעתיד חלילה להתעצם בהרבה אם לא תצא הבהרה גלויה מצדכם שתשפוך אור ותעניק פשר מלא לגבי השתלשלות העניינים שהרו והולידו את אותו מכתב תמוה ומחשיד
זקני וחשובי העדה, אלה המנחים את דרכינו על כל צעד ושעל והניצבים בחוד החנית של המאבק באותו איש ובקלקוליו הנוראיים המחלחלים לדאבוננו ללא הרף במחנה פנימה, ומהם כאלה המצויים לפני ולפנים בשדה קירוב הרחוקים ונפגשים פנים בפנים עם תוצאות מעלליו של אותו איש, הלוא הם: [כאן רשומים שמותיהם של חמשה מזקני וחשובי אנ"ש שליט"א], מבקשים בכל לשון של בקשה להיפגש בדחיפות הכי עליונה עם כבוד האב"ד שליט"א על מנת להביע בפניו את הצער הבלתי נתפס ואת הנזק הבלתי משוער שפרסומו של מכתב תמוה זה חולל ויצר, כמו גם להציג בפניו את כל העובדות לאשורן וליהנות ממנו עצה ותושייה כדת מה לעשות בפרשייה נוראה וחמורה שכזו שאחריתה מי ישורנה".כאן מסתיים המכתב כשעליו חתומים מפעילי קו ברסלב.
למחרת התקבל מכתב ארוך מבית הדין שבו הוא מעתיק חלקים נכבדים מהמכתב ובסופו הוא כותב את המילים המפורשות הבאות. [מכתב חמישי] בס"ד בכ"ו תמוז תשע"ז לא הופיעו שני הצדדים ואף לא היה מותב תלתא, והמכתב שפורסם מיום כ"ו תשע"ז, ובו דברים קשים נגד חלק מהתכנים שלדברי צד ב' מושמעים בקו ברסלב, הוצא בדרכים לא כשרות החלטת בית הדין מיום י"ט תמוז תשע"ז בעינה ובתוקפה כאשר בוטל צו המניעה נגד מפעילי קו ברסלב ושימשיך לפעול תחת פיקוח רבני ברסלב כפי שהיה, והאיסור להמשיך את הפניה לערכאות נגד מפעילי קו ברסלב בתוקפו ובעינו. לאחר מכן התובעים, מתומכי או מחברי שובו בנים, ביקשו לסגור את התיק ולא לברר את הטענות והמענות, וכך נעשה.
ועל זה באנו על החתום: אב בית הדין הרב אברהם דוב לוין, הרב שמשון גרוסמן, הרב דוד יהושע קניג.
נ.ב נ"ב במצורף מכתב אחד מזקני ברסלב שליט"א לבית הדין בשמו ובשם אחרים מזקני ברסלב המאשרים את נחישות וכשרות הקו המדובר.
למעשה במכתב זה נחתמה לה התביעה של אנשי שובו בנים נגד קו ברסלב בניצחון מוחץ לקו ברסלב כאשר בית דין לא רק מחזק את נחיצותו וכשרותו של הקו המדובר אלא בעיקר העיקרים כותב וחותם על כך שמפעיליו קו ברסלב רצו להביא את הדברים לבירור בבית הדין ואנשיו של ברלנד התחמקו ובקשו לסגור את התביעה שלהם עצמם ושלא להביא את הדברים לבירור בבית הדין מה שנותן גושפנקה של בית דין לטענה שקו ברסלב משמיע שוב ושוב שאנחנו הם אלו שרוצים ומנסים שוב ושוב להביא לדיון בבית הדין ואנשיו ברלנד הם אלו שמתחמקים ומטרפדים כל ניסיון להביא את הדברים לדיון בבית דין (מתוך ידיעה שכאשר העדויות וההוכחות הברורות יובאו לדיון בבית דין בית הדין יפסוק שכל האשמות צודקות)
בתביעה זו של פנחס ביק וחבריו כיוון שהתובעים הם אנשי ברלנד הייתה להם הרשות לבקש לסגור את התיק למרות שבכל אופן בית הדין כבר אמר את דברו בעניין נחיצות וכשרות הקו המדובר, ובזה דעתו על כל הנושא של ברלנד למרות שלא יצא פסק מפורש בעניין ברלנד אך בתביעה של קו ברסלב נגד עופר ארז ויעקב בניסן התביעה עומדת בעינה ובתקפה ואם לא יסירו עופר ארז ויעקב בניסן את התביעה לערכאות ייצא נגדם כתב סירוב שיחשוף באופן הבולט ביותר את פרצופם של צמד יחצני ברלנד המפוקפקים. כופר ארז ויעקב בניסן.
לאתר קו ברסלב "חושפים את האמת על אליעזר ברלנד יום יום" היכנסו כאן
תודה רבה למנהלי האתר הקדוש הזה על כל ההסבר שכתבתם בענין הבית דין
וכמובן תודה על הכל